Strona głównaStyl życia12 miesięcy, 12 kroków do zdrowego stylu życia

12 miesięcy, 12 kroków do zdrowego stylu życia

Zniechęceni niepowodzeniami w realizowaniu noworocznych postanowień coraz częściej z nich rezygnujemy i od razu poddajemy się walkowerem. Dlaczego nie udaje się ich spełnić? Bo zwykle chcemy osiągnąć zbyt dużo i zbyt szybko. Efekty? Podobne jak w przypadku nierozsądnego odchudzania i bolesnego efektu jo-jo. Zamiast porywać się z motyką na słońce lepiej… złe nawyki zmieniać w dobre małymi kroczkami. Oto 12 kroków, które w ciągu 12 miesięcy pozwolą nam zacząć prowadzić zdrowy styl życia.
12 miesięcy, 12 kroków do zdrowego stylu życia [Fot. denisk999 - Fotolia.com] Zdrowy to nie tylko lepszy stan zdrowia czy niższa waga, lecz również lepsze samopoczucie, a nawet większa satysfakcja i poczucie osobistego szczęścia. Nie warto zatem rezygnować z prób jego wprowadzenia tylko dlatego, że już kilka razy nam się nie udało. Dobrze jest próbować w każdym miesiącu 2018 roku wprowadzić w życie choć jedną małą zmianę. Jaką?

Krok 1. Styczeń – wysypiaj się!
Zarwane noce lub zbyt mało czasu na sen przy nawale obowiązków w domu i pracy? Wysypianie się wpływa pozytywnie na nasze zdrowie np. pozwala zmniejszyć ryzyko zawału serca czy , łatwiej osiągnąć piękną sylwetkę (gdy mało śpimy, nawet najlepsza dieta może nic nie dać!), wzmacnia też pracę układu odpornościowego i poprawia kondycję skóry. A to dopiero początek zalet snu – śpijmy zatem więcej!

Krok 2. Luty – rozpocznij dzień szklanką wody z cytryną
Jak najłatwiej zwalczyć złe nawyki żywieniowe? Wykształcając w sobie te dobre! Warto np. rozpocząć dzień szklanką wody, najlepiej ciepłej, ze świeżo wyciśniętą cytryną. Poprawia trawienie, przyśpiesza metabolizm i dodaje energii.

Krok 3. Marzec – przygotuj rower na wiosnę
Rower to nie tylko świetny środek transportu, ale również „cichy sprawca” pięknej sylwetki i lepszego samopoczucia. Ilu ludzi, tyle . Każdy może dopasować do siebie pojazd na dwóch kołach szyty na miarę.

Krok 4. Kwiecień – owoc zamiast batona

Nie ma lepszej pory roku, żeby niezdrowe przekąski zamienić na wartościowe i równie smaczne owoce czy orzechy. I gdy tylko poczujemy za oknem wiosnę, natychmiast porzucamy myśl o słodyczach i robimy sałatkę owocową.

Krok 5. Maj – przebywaj jak najwięcej na świeżym powietrzu
Spacerujmy po parku zamiast po centrum handlowym, zrezygnujmy z auta na korzyść roweru, zamieńmy siłownię na bieganie ulubioną trasą na zewnątrz, chwytajmy promienie słońca, gdy tylko możemy.

Krok 6. Czerwiec – dużo zielonego na talerzu

Zielone warzywa są jednymi z najzdrowszych. Zawierają , zaliczany do witamin z grupy B i chlorofil, który chroni przed szkodliwym działaniem wolnych rodników i wzmacnia odporność organizmu. To właśnie wtedy, gdy na zewnątrz jest zielono, łatwiej postanowić, aby każdego dnia zjeść minimum jeden posiłek z zielonymi warzywami.

Krok 7. Lipiec – odkryj pasję blendowania
W wakacje warto postanowić sobie, żeby ciasta jadać sporadycznie, a na co dzień zaprzyjaźnić się bardziej z blenderem. Sezon na różne owoce trwa, więc kiedy jak nie wtedy odkryć świat owocowo-warzywnych koktajli?

Krok 8. Sierpień – piec, duś, gotuj, ale nie smaż
Wakacyjne miesiące to dobry moment na takie wyzwanie – zrezygnujmy choćby na jeden miesiąc całkowicie ze smażenia. Możemy za to piec, gotować lub dusić potrawy, także dużo nie stracimy, a przeciwnie – sporo zyskamy.

Krok 9. Wrzesień – trenuj trzy razy w tygodniu

Dużo łatwiej jest rozpocząć regularne treningi po aktywnym lecie niż tuż po świątecznym i noworocznym obżarstwie. Za cel minimum postawmy sobie ćwiczenia trzy razy w tygodniu po dziesięć minut. A po okresie wdrożenia dostosujmy trening do własnych potrzeb i możliwości. Gimnastyka może być przyjemnością, a nie tylko katorgą!

Krok 10. Październik – ćwicz… uśmiech
Śmiech to jedna z najlepszych rzeczy pod słońcem – dotlenia organizm, zwiększa odporność, upiększa, rozładowuje stres, dodaje energii, poprawia nastrój i sprawia, że jesteśmy lepiej odbierani przez otoczenie. Jak najczęstsze śmianie się to dobry cel na jesienne miesiące, kiedy zaczyna brakować nam słońca i dopada nas chandra. I pamiętajmy – nawet uśmiechanie się do siebie w lustrze przez kilkanaście sekund robi różnicę!

Krok 11. Listopad – gimnastykuj umysł
Nie tylko ciało potrzebuje dobrej kondycji, ale również nasz najważniejszy organ w ciele – mózg. W długie jesienne wieczory warto pogimnastykować się przy zagadkach logicznych, krzyżówkach, łamigłówkach, szachach lub innych grach wymagających trochę myślenia. Utrzymać jak najdłużej w dobrej formie nasz umysł pozwala również czytanie oraz nauka języków obcych.

Krok 12. Grudzień – zatrzymaj się i miej czas dla ludzi
Życie w ciągłym biegu na dłuższą metę nikomu nie służy. Wśród rzeczy, których najbardziej żałowali ludzie pod koniec swojego życia, z którymi przez kilka lat rozmawiała pewna australijska pielęgniarka znalazły się: brak odwagi, by żyć własnym życiem i wyrażać uczucia oraz fakt, że zbyt dużo pracowali, a mieli za mało czasu dla przyjaciół. Dlatego najlepszym celem na ostatni miesiąc w roku, ale tak naprawdę również każdy inny, jest zawsze mieć czas dla tych, którzy są dla nas ważni.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SIEDEM + SZEŚĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Kobiety.net.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X