Strona głównaStyl życia5 postanowień noworocznych, których jesteś w stanie dotrzymać

5 postanowień noworocznych, których jesteś w stanie dotrzymać

Koniec roku to okazja do podsumowan i nowych planów. Wielu ludzi podejmuje nowe wyzwania - postanowienia noworoczne mają ulepszyć życie w kolejnym roku. Dobrze jednak wiemy, że wielu z nich nie dotrzymamy, bo zabraknie nam trochę czasu, silnej woli, czy szczęścia... tych pięciu postanowień jednak łatwo będzie dotrzymać, a mogą znacznie poprawić samopoczucie na co dzień.
5 postanowień noworocznych, których jesteś w stanie dotrzymać Nie trzeba być bardzo ambitnym w tworzeniu planów na Nowy Rok, bo z dużym prawdopodobieństwem nie uda się ich zrealizować. Zacznij od czegoś drobnego i jeśli dostrzeżesz różnice w codziennym samopoczuciu, zyskasz motywację do dalszych zmian.

  1. Jedz chociaż dwa owoce dziennie. Dietetycy rekomendują pięć porcji warzyw i w codziennym menu, ale niewiele osób tworzy swój jadłospis tak, by spełnić te zalecenia. Zacznij od tego, żeby zawsze w domu mieć jakieś owoce - banany, jabłka, czy pomarańcze nie są dzisiaj drogie i bardzo łatwo dostępne, postaraj się więc o nich pamiętać podczas zakupów. Jeśli owoce będą w lodówce, chętniej po nie sięgniesz choćby w ramach przekąski. Kiedy już przyzwyczaisz się do posiadania owoców „pod ręką", łatwiej zwiększysz ich ilość w diecie, a to oznacza większą ochronę przed różnymi chorobami, a zatem lepsze zdrowie.
  2. Spaceruj 15 minut dziennie. To naprawdę niedługo i niemal każdy jest w stanie wygospodarować tyle czasu dla siebie. Codziennie, bez względu na pogodę, rób piętnastominutowe przechadzki. Po pierwsze, lepiej się poczujesz, bo będziesz bardziej dotleniony/a. Poza tym badania wykazały, że regularny istotnie zmniejsza ryzyko ataku serca.
  3. Zażywaj witaminy. O ile nie jesteś w stanie dostarczyć sobie wszystkich niezbędnych składników odżywczych z diety, sięgnij po dodatkowe źródła witamin i minerałów. Z badań wynika, że ludzie w seniorskim wieku często chechują się niedoborami witamin z grupy B i witaminy D. Ich brak zaś, ma wpływ m. in. na zdolności pozanwcze i ryzyko rozwoju .
  4. Gotuj. Coraz chętniej sięgamy po półprodukty i jest to bardzo wygodne, ale pamiętaj, że takie dania często zawierają duże ilości soli i tłuszczu. Jeśli nie masz możliwości codziennego gotowania, spróbuj przygotować posiłki, które da się zamrozić czy można zostawić w lodówce przez dwa-trzy dni. Jeśli samodzielnie przyrządzisz danie, masz lepsze rozeznanie tego, ile tłuszczu, czy sobie dostarczasz.
  5. Wygospodaruj czas tylko dla siebie. Choć dwie-trzy godziny raz w tygodniu przeznacz na własne przyjemności. Niech stanie się to rytuałem. Może zaczniesz wybierać się do kina, będziesz urządzać cotygodniowe spotkania z kolegą czy koleżanką w kawiarni, będziesz chodzić na basen - wybierz coś, co sprawia ci przyjemność i trzymaj się tego; zauważysz, że chetnie czekasz na ten dzień i łatwiej ci się będzie odprężać, a życie wyda się po prostu przyjemniejsze.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

CZTERY + DWA =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Kosciol.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X