19-12-2019
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Odkryto prosty, sprytny sposób na zrobienie większego wrażenia na obdarowanym - wystarczy nieco niechlujnie czy nieudolnie zapakować prezent.
Nie wszyscy mamy odpowiednie zdolności manualne, a podaż odpowiada na popyt, więc przed powstają specjalne punkty, w których można zapłacić za profesjonalne pakowanie prezentu. Warto się jednak zastanowić, jaki efekt chcemy osiągnąć, bo jeśli ma to być większe zaskoczenie u tego, kto otrzyma , można samodzielnie pozawijać zakupioną rzecz w jakiś papier.
Naukowcy z University of Nevada mówią, że starannie zapakowane prezenty zwiększają oczekiwania odbiorcy. Lepszą odpowiedź na otrzymany prezent obdarowani wykazują, gdy to, co otrzymują, jest niedbale owinięte.
W badaniach wzięli udział fani zespołu koszykówki Miami Heat. Jedna ich grupa otrzymała kubki z logo tej drużyny, druga zaś kubki z logo Orlando Magic. Odkryto, że reakcje fanów teamu z Miami były pozytywne, gdy prezenty z logo drużyny z Orlando były zapakowane niedbale.
Ładne opakowanie - mówią autorzy - sprawia, że ma się wygórowane oczekiwania co do samego prezentu i on sam mniej raduje obdarowanego. Niechlujne opakowanie z kolei sprawia, że przewidywania odnośnie do tego, co znajduje się w środku, znacznie słabną i w efekcie nawet niezbyt wyszukany czy wydaje się czymś naprawdę wartościowym. Bardziej podoba się coś, co - wbrew przewidywaniom - pozytywnie zaskakuje.
O badaniach napisano w Journak of Consumer Pychology.