Strona głównaStyl życiaCzego nie chcemy kupować w sieci?

Czego nie chcemy kupować w sieci?

W Internecie Polacy najchętniej kupują napoje butelkowane i towary sypkie. Choć prawie połowa zapytanych deklaruje jednocześnie, że obawia się nabyć w sieci mięso i pieczywo, to jednak sprzedaż tego typu produktów stale rośnie - podaje internetowy sklep spożywczy A.pl.
Z badania ankietowego A.pl wynika, że klienci spożywczych sklepów internetowych nie mają oporów przed kupowaniem w nich napojów butelkowanych oraz artykułów sypkich takich jak ryż, kasza i makarony. Deklaruje to aż 98 proc. respondentów. Internauci wyrażają również chęć zakupu tłuszczów jadalnych, nabiału i alkoholu. Co czwarty badany nie kupi jednak w sieci ciastek, słodyczy czy warzyw. Dwoje na pięcioro obawia się zakupu online pieczywa, mięsa i wędlin.

- Pomimo obaw klientów sprzedaż świeżych produktów cały czas rośnie. Użytkownicy na początku zawsze kupują produkty szczelnie pakowane i o długim terminie przydatności do spożycia. Po pierwszych zakupach nabywają jednak na próbę kilogram jabłek, bułkę lub kilka plasterków szynki i wtedy przekonują się, że w Internecie też można bezpiecznie kupić świeże produkty. - mówi Jakub Milewski z delikatesów internetowych A.pl - Obawy w końcu miną. Jeszcze 2 lata temu internauci bali się internetowych sklepów spożywczych. Dzisiaj liczba klientów A.pl rośnie co miesiąc o ok. 10 proc., a w ciągu 6 miesięcy zanotowaliśmy wzrost ilości zamówień o ok. 120 proc. - dodaje.

Jako najważniejszy powód kupowania żywności w Internecie ankietowani wskazali wygodę tej formy dokonywania zakupów. Aż 97 proc. osób uważa, że spożywcze sklepy internetowe oszczędzają czas i pozwalają uniknąć noszenia ciężkich towarów.

Z ankiety A.pl wynika, że największym konkurentem internetowych sklepów spożywczych są wielkopowierzchniowe markety. Około 39 proc. przepytanych osób kupuje żywność w Internecie raz na tydzień. Co drugi robi to raz na miesiąc. Cotygodniowe zakupy w marketach robi co trzeci ankietowany, a co miesiąc kupuje w nich 46,5 proc. badanych.

Ważne są również techniczne aspekty działania spożywczych e-sklepów. Wygodne formy płatności, szybkość działania strony internetowej oraz czytelna nawigacja są ważne odpowiednio dla 94, 90 i 86 proc. respondentów. Co ciekawe - mniej uwagi przywiązuje się do kwestii bezpieczeństwa. Co trzeci internauta nie zwraca uwagi na regulamin sklepu internetowego, w którym dokonuje zakupów, a tylko 45 proc. osób chce mieć możliwość konsultacji online z pracownikiem sklepu.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • EWST.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy