18-10-2016
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Aż 96% Polaków kupuje słodycze. Ulubioną słodkością jest czekolada. Tylko co dziesiąty Polak przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem. Co piąty badany nie kupuje słodyczy dzieciom – wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Aż połowa z nas (49%) przyznaje, że po sięga bez specjalnej okazji, tylko dlatego że je lubi. Interesującym wydaje się fakt, że kobiety częściej sięgają po coś słodkiego w celu poprawy nastroju (15%), a mężczyźni traktują słodycze jako przekąski dodające energii (19%). Tylko 7% Polaków kupuje słodycze na prezent, bądź nagrodę.
Ulubiony łakoć? Czekolada!Kupując słodycze dla siebie najchętniej sięgamy po . Częściej od batoników typu „Snickers”, „Mars” (30%), wybieramy wafelki np. „Prince Polo”, czy „Grześki” (36%). Najmniej osób (6%) kupuje cukierki bez czekolady i lizaki (3%).
– Czekolada to słodka przekąska, po którą sięgamy najchętniej, niezależnie od tego, czy kupujemy coś słodkiego dla siebie czy dla dzieci. Jej popularność z pewnością ma związek z tym, że jest ona traktowana częściowo jako służąca zdrowiu, gdyż zawiera magnez, poprawia nastrój. Ponadto, czekolada jest obecna w naszym życiu od wielu pokoleń i pojawiła się wcześniej niż wszelkiego rodzaju batony czy inne słodycze – komentuje Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Słodycze nie dla dzieci22% badanych przyznaje, że w ogóle nie kupuje słodyczy dzieciom. Skłonność do kupowania słodyczy dzieciom rośnie z wiekiem. Procent osób nie kupujących dzieciom słodyczy zmniejsza się odpowiednio przy grupach wiekowych: 15-24 (28%), 25-34 (26%), 35-44 (18%) i 45-55 (16%).
– Owa tendencja może być spowodowana tym, że osoby z niższej grupy wiekowej (zarówno 15-24, jak i 25-34) nie posiadają w ogóle lub posiadają małe lub bardzo małe dzieci, których dietę znacznie łatwiej jest kontrolować. Na tym etapie maluchy mają mały kontakt z rówieśnikami i nie podlegają tak silnie wpływom reklamy. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku starszych dzieci, które stykają się z rozmaitymi akcjami promocyjnymi producentów słodyczy, a także są pod większym wpływem grupy rówieśniczej. Wówczas rodzicom nie jest łatwo odmówić swoim pociechom słodyczy. Poza tym nadal słodkości są częstym upominkiem wręczanym dzieciom – komentuje Paweł Jurowczyk z ARC Rynek i Opinia
Najważniejszy smakNajważniejszym czynnikiem przy okazuje się być wariant smakowy (31%). Polacy zwracają również bardzo dużą uwagę na cenę produktu (25%). Pod uwagę brana jest również marka (13%) oraz promocja produktu, czyli reklama (10%). Tylko 7% Polaków przy zakupie słodyczy kieruje się ich składem.
Jeśli chodzi o nasze skłonności do zakupu nowych produktów, to co czwarty Polak ma zaufanie do słodyczy ulubionej marki. Taki sam odsetek badanych kieruje się rekomendacją najbliższych przy zakupie nieznanych dotąd, słodkich produktów.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) w dniach 5-9.09.2016, na reprezentatywnej (płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania i region) próbie 937 Polaków.
Depresja to bardzo poważna choroba, a jej lekceważenie może prowadzić nawet do śmierci. Dotyka ona ludzi w różnym wieku, jednak w przypadku osób starszych bywa często lekceważona, traktowana jako jeden z objawów starzenia się. czytaj dalej »