25-01-2013
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Nasze ulubione sklepy? W mediach najczęściej występuje Biedronka, pomimo że to Allegro wygrało w badaniu najchętniej wybieranych miejsc zakupów – wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Jeszcze inaczej sytuacja wygląda w social media, gdzie sami decydujemy, o czym piszemy i czym dzielimy się ze znajomymi.
Według OC&C Strategy Consultants - które przepytało 25 tys. respondentów - najbardziej godnym polecenia sklepem jest Allegro. Drugie miejsce zajęła Ikea, a trzecie Rossmann. Pozostałe najbardziej lubiane miejsca zakupów to Empik, Biedronka, H&M, Reserved, Sephora, Super-Pharm i Douglas.
Liczba publikacji prasowych, internetowych (bez social media) i RTV dotyczących najchętniej polecanych przez Polaków sklepów – grudzień 2012 Które ze „złotej dziesiątki” sklepów najczęściej pojawiają się w mediach i jak mocno taki przekaz wpływa na nasze preferencje? Okazuje się, że bardzo. Częste występowanie w środkach masowego przekazu kreuje świadomość marki i determinuje spontaniczne decyzje zakupowe. Łącznie w prasie, internecie i RTV najczęściej pisze się o Biedronce, Empiku oraz Allegro, ale trójka ta wyglądałaby dokładnie odwrotnie, gdyby wziąć pod uwagę same materiały z radia i telewizji. Z kolei tylko w prasie platforma handlowa Allegro występuje znacząco rzadziej (szósta pozycja). Tutaj także prowadzi Biedronka przed Empikiem, a trzecie miejsce zajmuje Ikea. Na świątecznym szale zakupowym mocno skorzystały odzieżówki – H&M, Reserved – i – Sephora oraz Douglas.
W zestawieniu próżno szukać wielkich . Widocznie przedświąteczne tłumy nie kojarzą się nam najlepiej. Wielu z nas woli, co się da, załatwić przez internet. W mediach społecznościowych zdecydowanie najczęściej mówiło się o Allegro. Przeszło 7 tys. wpisów w miesiącu to wynik robiący wrażenie.
Bardzo dobry rezultat osiągnęła na tym polu także Biedronka, o której ukazało się ponad 4 tys. informacji. Te dwa sklepy wyraźnie zdystansowały pozostałe, co jednak nie oznacza, że na przykład Empik, czy Ikea osiągnęły wyniki słabe. Różnice wynikają głównie ze specyfiki poszczególnych branż. Na przykład zasięg marki Allegro w social media może bezpośrednio wpływać na jego wyniki sprzedażowe, natomiast w przypadku sieci sklepów będzie wspomagać działania promocyjne. Niemniej jednak rezultaty w zestawieniu występowalności marek w są o tyle istotne, że zaangażowanie odbiorców w komunikaty otrzymywane od znajomych, jest często znacznie większe w porównaniu do odbioru treści mediów tradycyjnych.