Strona głównaStyl życiaHerbata na słodko. Niekoniecznie z cukrem

Herbata na słodko. Niekoniecznie z cukrem

Obecnie w naszej diecie niezaprzeczalnie króluje cukier. Nawet jeśli nie używamy go w czystej postaci, dostarczamy go naszemu organizmowi poprzez gotowe produkty spożywcze, takie jak kupne jogurty owocowe, batoniki, sosy do makaronów, dietetyczne płatki śniadaniowe, a nawet pieczywo! Chcąc ograniczyć spożywanie cukru, a jednocześnie nie rezygnować ze słodkiej herbaty, warto poznać jego zdrowe zamienniki.
Herbata na słodko. Niekoniecznie z cukrem [Fot. makistock - Fotolia.com] Podstawową zasadą , obok stosowania jego zdrowych zamienników w samodzielnym słodzeniu, jest dokładne czytanie etykiet kupowanych produktów spożywczych. Wiecie, że wiele ciemnych pieczyw barwionych jest karmelem? Właśnie dlatego warto dokładnie zapoznać się ze składem, aby mieć pewność, że nikt nie „wciśnie” nam zdrowego produktu.

Melasa buraczana

Jest to produkt uboczny powstający przy produkcji cukru spożywczego. Jest niskokaloryczny, całkowicie naturalny i zawiera wiele cennych składników dla naszego organizmu, takich jak: żelazo, magnez, potas, cynk, kwas foliowy oraz witaminy z grupy B. Ma ciemnobrązowy kolor, jest gęsty i lekko kwaśny.

Ksylitol

Znany jako cukier brzozowy, jednak często produkowany jest z kukurydzy. Jego zaletą jest to, że bardzo wolno podnosi poziom cukru we krwi. Jest więc idealny dla osób chorych na cukrzycę. Ma również o 40% mniejszą kaloryczność niż tradycyjny cukier, co sprzyja osobom będącym na diecie. Należy jednak uważać, gdyż początkowo organizm nie jest przystosowany do jego trawienia. Należy więc stopniowo wprowadzać go do swojej diety.

Miód

Najstarszy i najzdrowszy zamiennik cukru. Już w starożytności sam Hipokrates używał go do przyrządzenia swoich leczniczych wywarów i maści. Charakteryzuje się on wysoką aktywnością antybiotyczną oraz bakteriobójczą. Koi nerwy, hamuje procesy miażdżycowe, a także leczy wrzody żołądka. O jego wszystkich właściwościach prozdrowotnych można napisać książkę. Warto więc, wprowadzić do swojej codziennej diety.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X