31-10-2020
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Okazuje sie, że słodycze kupujemy bezwiednie. Nawet kiedy wcale tego nie planujemy, jakimś trafem w końcu i tak znajdują drogę do naszego koszyka... to z kolei sprawia, że nasza dieta jest mniej odżywcza i sprzyja problemom z wagą.
Nowe badania pokazują, że sprzedaż niezdrowej żywności spadła, gdy promocja i eskpozycja produktów tego rodzaju zostały ograniczone.
W ramach testów ograniczono promocję i sprzedaż żywności zawierającej w 20 sklepów w jednym z regionów Australii. Jednocześnie dziesięć sklepów stanowiło grupę kontrolną. Stratega ekspertów obejmowała takie zmiany sposobu układania w sklepach takich artykułów, jak cukier stołowy, , wyroby cukiernicze, w tym ciastka i cukierki.
Działanie polegało na wskazanie zawartości cukru w każdym produkcie za pomocą naklejek, a także zmniejszenie przestrzeni na słodkie napoje w lodówkach i ograniczenie ilości półek, na których eksponowano ciastka, cista i cukierki. Co więcej, pozostałe miejsca, w których zwykle znajdowały słodkie produkty wypełniono zdrowszymi alternatywami lub artykułami niespożywczymi. Wreszcie, to, co zawierało duże ilości cukru, nie mogło znajdować się w najłatwiej dostępnej przestrzeni.
Jak ustalono, takie zmiany skutkowały zmniejszeniem sprzedaży słodkich produktów. Największy spadek sprzedaży dotyczył napojów gazowanych i wyniósł 13,4 proc., zmniejszenie sprzedaży słodyczy wyniosło o 7,5 proc.
To jasno wskazuje, że sprzedawcy mogą istotnie wpływać na konsumentów w podejmowaniu , wskazują autorzy.
Na podstawie:
Otyłość to nadmierne zmagazynowanie tkanki tłuszczowej, do którego prowadzi nadmierna podaż energii dostarczanej w pożywieniu w stosunku do zapotrzebowania organizmu. Z otyłością powiązane są różnorakie dolegliwości: cukrzyca, nadciśnienie, choroby serca, zwyrodnienia stawów. czytaj dalej »