Strona głównaStyl życiaJak opanować gniew

Jak opanować gniew

Chyba każdemu zdarza się od czasu do czasu wpadać w gniew, warto jednak nauczyć się ograniczać takie stany ducha, bo są destrukcyjne nie tylko dla relacji z innymi, ale naszego stanu zdrowia. Oto kilka sposobów na zmniejszenie poczucia złości i innych negatywnych emocji, które mogą nas opanować.
Jak opanować gniew [Fot. VanHope - Fotolia.com]

Jedz regularnie

Na pierwszy rzut oka, taka rada może wdawać się nieco dziwaczna, trzeba jednak pamiętać, że to, co jemy ma wpływ nie tylko na naszą sylwetkę, ale także odczuwane emocje. Rodzaj diety może osłabiać lub nasilać określone stany emocjonalne. Nie tylko "gdy Polak głodny, to zły" - bez względu na narodowość, uczucie rozdrażnienia, a także gniewu często towarzyszy przedłużającemu się okresowi . Zbilansowana dieta pomoże osłabić napady złości.

Nie kłóć się wieczorami

Psychologowie zauważają, że o wiele łatwiej o sytuacje konfliktowe w przypadku , czy bycia pod wpływem alkoholu, a to zazwyczaj ma miejsce wieczorami. W późnych godzinach lepiej "odpuścić sobie" dyskusje na trudne tematy - łatwo mogą się wówczas nasilić wrogie nastawienie i .

Stanowczość a agresja

Warto ćwiczyć asertywność. Ci, którzy unikają kłopotliwych tematów i nie umieją wyrażać jasno swojej opinii, tłamszą w sobie negatywne emocje, aż stają się wręcz wściekli. Stanowczo lepiej jest nauczyć się jasno, asertywnie wyrażać swoje zdanie. Klarowna komunikacja to jeden z niezbędnych elementów zachowania równowagi emocjonalnej.

Relaksuj się

Dni wypełnione obowiązkami bywają bardzo stresujące, a to nierzadko prowadzi do wybuchów . Każdy potrzebuje jakiejś "odskoczni". Dla własnego zdrowia psychicznego trzeba umieć się odprężać, codziennie warto poświęcić na to co najmniej 20 minut do godziny. Idź na siłownię lub na saunę, wypijaj kawę w ulubionej kawiarni, wybierz się na spacer, zarezerwuj czas na czytanie, słowem, uznaj relaks za jeden z niezbywalnych elementów codzienności, a twoje poczucie psychiczne istotnie się poprawi i rzadziej będziesz wpadać w gniew.

Ćwicz

Zmęczenie fizyczne spowodowane treningami dobrze wpływa na nasz stan psychiczny. Wysiłek osłabia stress i sprzyja zwiększeniu poziomu neuroprzekaźników odpowiadających za dobre samopoczucie, to z kolei zmniejsza drażliwość i złość. Im częściej ćwiczysz, tym rzadziej odczuwasz frustrację.

Śmiej się

to świetny lek na gniew. To niemal niemożliwe, by równocześnie się śmiać i być wściekłym, dlatego warto zadbać o powody do wesołości. Można to zrobić dość łatwo oglądając ulubiony sitcom, czy wyczyny zabawnych zwierząt na youtube.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Kosciol.pl
  • eGospodarka.pl
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy