Strona głównaStyl życiaJak przygotować się do spływu kajakowego?

Jak przygotować się do spływu kajakowego?

Okres wakacyjny i piękna pogoda zachęcają do aktywności na świeżym powietrzu. Niektórzy wybierają rower, inni piesze wędrówki, a pozostali decydują się na spływ kajakowy szlakami rzecznymi. Niezależnie od tego, czy wybieramy się na jedno czy wielodniową wyprawę, warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Jak zatem przygotować się do wakacji z wiosłami i co ze sobą zabrać?
Jak przygotować się do spływu kajakowego? [Fot. Jason - Fotolia.com]

Poznaj trasę i spakuj niezbędny ekwipunek

Wybór trasy do spływu to dość trudne zadanie, szczególnie gdy rozpoczynamy swoją przygodę z wiosłami. Planując naszą wodną wędrówkę, musimy uwzględnić wiele czynników m.in. znajomość rzeki, kondycje, aktualną formę, stan zdrowia i doświadczenie członków załogi. Pakując się w trasę pamiętajmy, że kajak ma ograniczoną ładowność, dlatego zabierzmy tylko najpotrzebniejsze rzeczy. W zależności od pogody ubierzmy się w lekki, niekrępujący ruchów strój i kapok zabezpieczający przed utonięciem. Nie zapomnijmy również o odpowiednim nakryciu głowy, okularach przeciwsłonecznych, kremie z filtrem oraz lekkiej kurtce przeciwdeszczowej. Załóżmy przewiewne obuwie sportowe lub sandały opinające nogę, a także rękawiczki, które ochronią nasze dłonie przed . Pamiętajmy, by wszystkie rzeczy zapakować w worek foliowy. Nie trzymajmy luzem aparatu fotograficznego, telefonu komórkowego czy portfela – w razie wywrotki mogą ulec zniszczeniu.

Odpowiednie odżywienie

Wysiłek podczas spływu będzie wymagał od nas zwiększonego zapotrzebowania na węglowodany i tłuszcze. Przed wypłynięciem zjedzmy więc porządny posiłek, który będzie zawierał węglowodany, białko i zdrowe tłuszcze. Podczas spływu miejmy pod ręką kanapkę, owoce czy słodkie przysmaki, którymi możemy uzupełnić kalorie w trakcie płynięcia lub zaufundować sobie zastrzyk energii, gdy zabraknie sił przy wiosłowaniu. Nie zapomnijmy również o . Woda mineralna czy inne napoje będą nieodzowną pozycją na naszej liście zakupów.

Przygotuj się na wysiłek

Kilka godzin spędzonych w kajaku to nie tylko podziwianie krajobrazów i cieszenie się piękną pogodą, ale też ciężka praca, by wprawić w ruch dociążoną łódkę. Podczas wiosłowania najbardziej eksploatowany jest staw barkowy, łokciowy i kolanowy, które nadwyrężamy wykonując cykliczny ruch przyciągający kończyn górnych, wspomagany pracą nóg i tułowia. Chcąc nie doprowadzić do ich przeciążenia, na tydzień przed planowanym spływem zadbajmy o odpowiednią kondycję fizyczną. , wystarczy podnoszenie lekkich ciężarków lub ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu. W dniu spływu, tuż przed wypłynięciem przeprowadźmy rogrzewkę, która zapobiegnie nadwyrężaniu stawów i mięśni. Zróbmy więc kilka wymachów rąk w przód i w tył, pajacyki i ćwiczenia rozciągające.

4Flex

Tagi: kajak, spływ, sport, woda

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kosciol.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X