Strona głównaStyl życiaJak rozpoznać, że brak ci magnezu? Oto główne objawy

Jak rozpoznać, że brak ci magnezu? Oto główne objawy

Magnez jest niezwykle cennym pierwiastkiem, występującym w każdej tkance naszego organizmu. Jest odpowiedzialny za ponad 300 reakcji biochemicznych w ciele i ma wpływ na poziom ciśnienia krwi, metabolizm, funkcjonowanie układu odpornościowego, itd. Z tego powodu ciało daje nam znać, gdy ma do sypozycji zbyt mało tego minerału. Zobacz, jak to zdiagnozować.
Jak rozpoznać, że brak ci magnezu? Oto główne objawy [Fot. airborne77 - Fotolia.com]
W obecnych czasach gleby są coraz uboższe w magnez, a zatem także żywność w nich uprawiana zawiera mniej tego minerału. Poza tym dodawanie flurou i chloru do wody również obniża dostępność , bo pierwiastki te mogą się z nim wiązać. Wreszcie wielu ludzi pija dużo czy serwuje sobie alkohol, co dodatkowo zmniejsza ilość magnezu w organizmie, stąd niedostateczna jego ilość jest dzisiaj powszechnym problemem. Do najczęstszych objawów niedoboru magnezu należą:

Skurcze mięśni nóg

Bywają bardzo bolesne oraz osłabiające i nierzadko są skutkiem niedoboru magnezu. Wszystko dlatego, że ma on kluczowe znaczenie w kontroli sygnałów nerwowo-mięśniowych. Wystarczy jednak dostarczenie sobie większej ilości tego pierwiastkas, np, poprzez suplementy, a skurcze powinny ustąpić.

Problemy ze snem

Magnez zwiększa ilość neuroprzekaźnika o nazwie GABA, który pozwala się odprężyć, a także ułatwia zasypianie. Niski poziom GABA skutkuje rozdrażnieniem i niezdolnością do relaksu. Badania dowiodły, że zażywanie 500 mg magnezu przed snem przez kilka tygodni znacznie osłabiło problemy z .

Nadciśnienie

Magnez w połączeniu z potasem pomaga sercu w pracy i zachowuje odpowiedni poziom ciśnienia krwi. Jego brak często oznacza - to obecnie powszechna dolegliwość, a grozi ona poważnymi chorobami i zdarzeniami sercowo-naczyniowymi, takimi, jak zawał czy udar. Badania wykazały, że dieta bogata w magnez może zmniejszyć ryzyko o 8 procent.

Migreny

Magnez jest niezbędny do zachowania równowagi poziomu neuroprzekaźników w organizmie. Testy dowiodły, że zażywanie około kilkuset mg magnezu dziennie zmniejsza częstotliwość występowania migrenowych bólów głowy nawet o kilkadziesiąt procent.

Depresja

Nastroje depresyjne są charakterystycznym objawem niedoborów magnezu. Dzieje się tak względu na fakt, że pierwiastek ten ma udział w regulowaniu poziomu hormonów, a także cukru, które oddziałują na nasz nastrój. Przykładowo, ilość serotoniny, substancji mającej istotny wpływ na nasz humor, do pewnego stopnia zależy od dostępności magnezu. Na podstawie badań naukowych ustalono, że regularne przyjmowanie suplementów z magnezem przez sześć tygodni znacząco zmniejsza symptomy i niepokoju.

Zmęczenie

Ponieważ magnez ma udział w wytwarzaniu energii, jego niski poziom skutkuje ciągłym odczuwaniem i zmniejszenia wigoru. Pierwiastek jest niezbędny do wytwarzania trójfosforanu adenozyny (ATP), który jest komórkowym zasobem energii.

Nieregularne bicie serca

Odpowiednia ilość magnezu jest potrzebna dla utrzymania zdrowego rytmu serca, ponieważ pierwiastek ten bierze udział bierze transportowaniu minerałów odpowiadających za pracę serca, takich jak wapń i potas. Niedobór magnezu może skutkować .

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Kobiety.net.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X