Strona głównaStyl życiaJak sprawnie wstawać rano i nie być zmęczonym w ciągu dnia

Jak sprawnie wstawać rano i nie być zmęczonym w ciągu dnia

Zdarza się, że popełniasz pewne błędy, które sprawiają, że przez długie godziny w ciągu dnia odczuwasz zmęczenie. Zobacz, jak dobrze zacząć poranek i uchronić się przed całodzienną sennością czy brakiem wigoru.
Jak sprawnie wstawać rano i nie być zmęczonym w ciągu dnia Dostarcz sobie wodę

Podczas snu organizm nie przestaje zużywać do różnych procesów wody, którą dostarczyłeś/aś mu w ciągu dnia. Oznacza to, że przez kilka godzin (w zależności od tego, jak długo śpisz) nie uzupełniasz płynów, więc rano warto zmniejszyć te niedobory. Trzeba bowiem pamiętać, że niedostateczne nawodnienie organizmu potęguje uczucie . Poleca się wypicie co najmniej 250 ml , , czy wody do śniadania.

Ćwicz przed pracą

Nawet jeśli wieczorem masz więcej czasu i ochotę na trening, to właśnie poranny wysiłek dobrze ci zrobi. Spacer, bieg lub ćwiczenia na siłowni w rannych godzinach sprawią, że poczujesz przypływ energii wraz z kolejnymi godzinami dnia. Eksperci wskazują, że wywołuje zwiększoną produkcję endorfin (hormonów odpowiadajacych m. in. za dobry nastrój), a także poprawia transport składników odżywczych do tkanek, co przejawia się w postaci lepszego samopoczucia i większego wigoru przez cały dzień. Żeby uzyskać taki efekt, nie trzeba wykonywać długiego treningu, wystarczy już np. 20 minut i pięć minut .

Wstawaj natychmiast

Wstań bezzwłocznie po usłyszeniu dźwięku budzika. Wielu ludzi wciska „drzemkę" w telefonie i potrafi spać jeszcze nawet kilkadziesiąt minut od pierwszego dzwonka. Tymczasem to wcale nie sprawia, że będą bardziej wypoczęci. Jeśli zaśniesz ponownie na trzy-cztery kwadranse, oznacza to, że twój sen znajdzie się w fazie REM, z której trudniej nam się wybudzić niż z faz lżejszego snu. Co więcej, jeśli zostajesz w łóżku dłużej, dajesz organizmowi sygnał, że może jeszcze odpoczywać i trudniej mu wejść w nowy dzień.

Bierz ciepły prysznic rano, a nie wieczorem

Ciepły wieczorny prysznic kojarzy się z relaksem i pozbyciem się zgromadzonego po całym dniu napięcia, ale tak naprawdę, to lepiej śpi się po chłodniejszym prysznicu. Okazuje się, ze gorący prysznic może dać taki efekt, jak wieczorne ćwiczenia - pobudzać i energetyzować organizm, zamiast go wyciszać. Tymczasem ciepły prysznic o poranku poprawi nastrój i zmniejszy uczucie zmęczenia.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

DZIESIĘĆ + SZEŚĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Kosciol.pl
  • EWST.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X