Strona głównaStyl życiaJak wybrać dietę? Przeczytaj, zanim się na którąś zdecydujesz

Jak wybrać dietę? Przeczytaj, zanim się na którąś zdecydujesz

Przyzwyczajeni do określonego sposobu jedzenia, niechętnie zmieniamy codzienny jadłospis. A gdy już podejmiemy decyzję o przejściu na dietę, nie tylko początki jej stosowania są trudne, ale i trzymanie się nowego sposobu odżywiania na dłużej. Warto przemyśleć kilka zmian, jakie chce się wprowadzić, a przede wszystkim zacząć myśleć o nowym menu jako o elemencie nowego stylu życia, a nie sytuacji przejściowej.
Jak wybrać dietę? Przeczytaj, zanim się na którąś zdecydujesz [Fot. bit24 - Fotolia.com] Okres przejściowy to ten, kiedy chce się zrzucić nadmierne kilogramy, ale jeśli pragnie się utrzymać nową masę ciała, trzeba na stałe przyjąć nowe zasady odżywiania się. Właśnie, a czym się kierować wybierając dla siebie?

Jedna z ważnych informacji to ta, że skuteczne jest sięganie po naturalne produkty. Z badań z udziałem ponad 10 tysiecy ludzi wynika, że ci, którzy na stałe umieścili w swoim jadłospisie jak najmniej przetworzone produkty, i potrafili utrzymać nową wagę. Jakkolwiek współcześnie sklepy są wypełnione gotowymi artykułami, warto wybierać te najprostsze i najświeższe, a także samodzielnie przygotowywać posiłki - w ten sposób ma się najlepszą kontrolę nad tym, co się w istocie je.

Poza tym poleca się zachęcanie rodziny i przyjaciół do zmiany dotychczasowego sposobu odżywiania (jeśli nie należał do najzdrowszych). Razem łatwiej będzie utrzymać nową dietę. Nakłoń rodzinę i znajomych do wspólnego gotowania, wspólnych zakupów spożywczych, czy wymieniania się przepisami, a wówczas wszyscy zaczną zwracać większą uwagę na to, co jedzą i będzie można wzajemnie wspierać się w zachowaniu dietetycznych postanowień.

Co więcej, jeśli czytasz o rozmaitych dietach, powinieneś/powinnaś zwrócić szczególną uwagę na pewne sformułowania towarzyszące opisom tych sposobów odżywiania się. Wykaż się szczególną ostrożnością, jeśli stosowanie danej diety ma: wywołać bardzo szybką utratę na wadze (ponad 1 kg tygodniowo); wymagać unikania jakichś głównych grup pożywienia; opierać się na jednym rodzaju jedzenia (np. tylko zupie z czy ); oznaczać jedzenie produktów w specjalnych zestawach dla danej grupy krwi, etc.

Wreszcie, oto kilka informacji z badań z udziałem ludzi, którym udało się schudnąć i nie wrócić do dawnej wagi. Znaczna większość osób, które z sukcesem pozbyły się nadwagi: codziennie jadła ; regularnie sprawdzała wagę; ćwiczyła co najmniej jedną godzinę dziennie.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

CZTERY + DZIEWIĘĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • Aktywni 50+
  • eGospodarka.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X