Strona głównaStyl życiaJaką herbatę warto pić wieczorem?

Jaką herbatę warto pić wieczorem?

Trudno przecenić rolę snu w naszym życiu. Nieprzespana, lub nawet źle przespana noc wpływa negatywnie na cały nasz dzień, a długotrwałe niedosypianie często kończy się znacznym spadkiem koncentracji i odporności organizmu. Zapominamy, by dobry (i wystarczająco długi!) sen potraktować w naszym życiu priorytetowo. Co może nam pomóc? Relaksujący wieczorny rytuał z herbatą w roli głównej.
Jaką herbatę warto pić wieczorem? [Fot. Elenglush - Fotolia.com] Wielu z nas uwielbia przygody, niespodzianki i odstępstwa od codziennego rytmu życia. Szukamy urozmaicenia w sposobach spędzania wolnego czasu, diecie, ćwiczeniach… Niestety, nasz organizm często nie docenia naszych starań – zwyczajnie lubi rutynę. Stałe pory snu oraz spożywania posiłków jak refren przewijają się w zaleceniach lekarzy i dietetyków. O tym, jak źle wpływa na nas rozregulowany tryb życia wie każdy, kto cierpiał w podróży z powodu zmiany strefy czasowej. Przypadłość ta nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla podróżników. Chaotyczny tryb życia odbija się negatywnie na całym naszym organizmie, nawet jeśli początkowo nie wyczuwamy jego konsekwencji.

Herbaciany sojusznik

Co więc jest sekretem ? Odpowiednie przygotowanie i… przewidywalność. „Przestawienie” się na nowy tryb życia może jednak stanowić nie lada wyzwanie. Jak ułatwić sobie to trudne zadanie? Na przykład wprowadzając w swoje życie nowe zwyczaje, które przypominać nam będą o zadbaniu o jakość snu. Jednym z nich może być relaksująca filiżanka gorącego naparu. Najlepiej takiego, którego właściwości będą nas wspierać w staraniach o regenerujący sen, zamiast krzyżować nam szyki. Najlepiej więc ustalić z góry, że ostatnią kawę lub mocną herbatę pijemy na kilka godzin przed pójściem spać, a bezpośrednio przed snem rozkoszować się naparami z ziół lub owoców. Jakich warto spróbować?

Rumianek

Relaksująca moc została potwierdzona zarówno przez starożytnych, jak i współczesne badania. To doskonały środek ułatwiający zasypianie. Filiżanka słomkowego naparu pomaga nie tylko doraźnie – długotrwałe spożywanie wywaru z rumianku poprawić może ogólną kondycję snu. Jego delikatny smak warto urozmaicić dodatkiem cytryny lub trawy cytrynowej.

Mięta

O myślimy często w kontekście orzeźwienia. W formie naparu działa ona jednak bardzo odprężająco. Kubek miętowej herbaty – np. takiej z cytryną – załagodzi dolegliwości i skurcze w żołądku. To doskonały wybór dla tych, którzy lubią zjeść obfitą kolację. Dodatkowo, napar z mięty naturalnie odświeża oddech.

Zielona herbata

Choć ten szlachetny napój zawiera kofeinę, to jej dawka jest na tyle niewielka, by nie wpłynąć negatywnie na sen. Wręcz przeciwnie – zawarta w zielonej herbacie l-teanina wspomaga walkę organizmu ze stresem i nadmiernym pobudzeniem. to drugi (po wodzie) najpopularniejszy napój świata, i nie bez powodu. Dodatek jaśminu podkreśli jej relaksujące właściwości.

Regularne picie herbaty lub naparu pomoże wprowadzić w nasze życie rytm, a także przypomni o kolejnych ważnych punktach wieczornego rytuału. Możemy na przykład ustalić sobie, że od wypicia tej ostatniej filiżanki nie patrzymy już na ekrany, a zamiast tego chwytamy za książkę lub słuchamy relaksującej muzyki. Kubek kojącego zmysły naparu może być także pretekstem do chwili rozmowy z bliską osobą. To drobny nawyk, który pomoże ci smacznie się wyspać.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kobiety.net.pl
  • Aktywni 50+
  • Pola Nadziei
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X