15-09-2015
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Dorota Chotecka, Ania Wyszkoni, Andrzej Krzywy, Marek Kaliszuk i Dominika Gwit rozdali wczoraj w Warszawie przechodniom 1200 kanapek zapakowanych w poręczne śniadaniówki. W ten sposób zainaugurowano w Polsce obchody Dnia Drugiego Śniadania, który od tej pory będzie przypadał zawsze na drugi poniedziałek września.
Dzień , to element ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Jem Drugie Śniadanie”, która ma na celu uświadomienie Polakom konieczności regularnego spożywania posiłków.
Drugie, z pozoru mniej istotny posiłek, ma ogromne znaczenie szczególnie dla uczniów. Zbyt długa przerwa między śniadaniem a obiadem, wpływa na obniżenie ich koncentracji, może być impulsem do spożywania wysokokalorycznych przekąsek oraz przyczyną nadmiernego objadania się.
– Chciałabym żeby w świadomości ludzi zapanowała moda na zdrowe drugie śniadanie – mówi ambasadorka Kampanii „Jem Drugie Śniadanie”, piosenkarka Anna Wyszkoni. – Sama staram się zaszczepić zdrowe nawyki w mojej rodzinie, a przede wszystkim w moich dzieciach. Razem z partnerem dbamy o to, aby w naszej lodówce znajdowały się pełnowartościowe produkty. Kiedy dzieci nie mają niezdrowych przekąsek w zasięgu ręki, nie są poddawane pokusie – przyznaje Wyszkoni i dodaje, że dzięki Kampanii „Jem Drugie Śniadanie”, może przekonywać wszystkich do tego, że warto poświęcić rano kilka minut na przygotowanie posiłku w domu – Na pewno na tym nie stracimy, a możemy jedynie zyskać dobre zdrowie i samopoczucie – dodaje Anna Wyszkoni.
Anna Wyszkoni, wraz z pozostałymi ambasadorami akcji, pojawiła się wczoraj, 14 września, na ulicach Warszawy i częstowała przechodniów na drugie śniadanie. W sumie gwiazdy rozdały niemal 1200 kanapek.
Celem kampanii „Jem Drugie Śniadanie” jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, nawyku jedzenia drugiego śniadania. Regularne jego spożywanie, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości.
Kampania jest jednocześnie wsparciem dla programu Pajacyk, który zorganizowany jest przez . Dzięki kampanii, najbardziej potrzebujące dzieci w polskich szkołach, otrzymają jesienią kilkanaście tysięcy ciepłych posiłków.