Strona głównaStyl życiaOsoby starsze jak... pomarszczone billboardy

Osoby starsze jak... pomarszczone billboardy

Kogo widzimy, gdy patrzymy na osoby starsze? Co zauważamy oglądając wiekowych przechodniów? Czy widząc kogoś zaawansowanego w latach dostrzegamy coś więcej niż zmarszczki? Nowa kampania „See the Person Not the Age" ma na celu walkę z wykluczeniem społecznym osób starszych.
W Szkocji pojawiły się billboardy, na których znajduje się biała pomarszczona karta i różne hasła: „Zauważyłeś, że zmarszczki czynią cię bardziej interesującym?", „To dowód na to, że mając zmarszczki możesz wykonywać dobrą robotę." i „Dlaczego nie dostrzegasz osób ze zmarszczkami?"

Każdy człowiek jest wartościowy. Osoby starsze tym bardziej - mają życiowe doświadczenie i zdobytą mądrość mogą przekazać młodszym pokoleniom. Ponadto, seniorzy pracowali płacąc podatki na rzecz dobra wspólnego, więc należy im się też wdzięczność za wkład ekonomiczny. Tymczasem, wielu ludzi starszych żyje w osamotnieniu, a społeczeństwa wydają się nie doceniać ich wkładu w obecny kształt swojego życia, wskazują autorzy kampanii.

"Kiedy następnym razem zobaczysz „pomarszczone billboardy" (Wrinkly Billboards), pomyśl o tym, jak skuteczne są w swojej „pracy" pomimo tak wielu zmarszczek. Zauważ osobę, a nie jej wiek. " - metaforycznie apelują organizatorzy kampanii.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • EWST.pl
  • Pola Nadziei
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy