22-12-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Kogo widzimy, gdy patrzymy na osoby starsze? Co zauważamy oglądając wiekowych przechodniów? Czy widząc kogoś zaawansowanego w latach dostrzegamy coś więcej niż zmarszczki? Nowa kampania „See the Person Not the Age" ma na celu walkę z wykluczeniem społecznym osób starszych.
W Szkocji pojawiły się billboardy, na których znajduje się biała pomarszczona karta i różne hasła: „Zauważyłeś, że zmarszczki czynią cię bardziej interesującym?", „To dowód na to, że mając zmarszczki możesz wykonywać dobrą robotę." i „Dlaczego nie dostrzegasz osób ze zmarszczkami?"
Każdy człowiek jest wartościowy. Osoby starsze tym bardziej - mają życiowe doświadczenie i zdobytą mądrość mogą przekazać młodszym pokoleniom. Ponadto, seniorzy pracowali płacąc podatki na rzecz dobra wspólnego, więc należy im się też wdzięczność za wkład ekonomiczny. Tymczasem, wielu ludzi starszych żyje w osamotnieniu, a społeczeństwa wydają się nie doceniać ich wkładu w obecny kształt swojego życia, wskazują autorzy kampanii.
"Kiedy następnym razem zobaczysz „pomarszczone billboardy" (Wrinkly Billboards), pomyśl o tym, jak skuteczne są w swojej „pracy" pomimo tak wielu zmarszczek. Zauważ osobę, a nie jej wiek. " - metaforycznie apelują organizatorzy kampanii.