Strona głównaStyl życiaPięć prostych sposobów na poprawę pamięci

Pięć prostych sposobów na poprawę pamięci

Sądzisz, że zapominalstwo staje się dla ciebie coraz większym problemem? Wprowadź kilka prostych zmian, a dostrzeżesz poprawę pamięci - wystarczy parę modyfikacji w stylu życia, by móc liczyć na lepszą umiejętność zapamietywania.
Pięć prostych sposobów na poprawę pamięci [Fot. McCarony - Fotolia.com]

Wysypiaj się

Jeśli odczuwasz zmęczenie, nic dziwnego, że nie jesteś w stanie zapamiętać tego, z czym nie masz problemu po dobrze przespanej nocy. Aby dobrze funkcjonować intelektualnie za dnia, trzeba się wysypiać w nocy. Potrzebujemy średnio 7 do 9 godzin na dobę, jeśli więc nie odpoczywasz dostatecznie długo, nic dziwnego, że słabnie , kreatywność, czy umiejętność rozwiązywania problemów.

Jedz warzywa i owoce codziennie

Dzięki temu zyskasz większą pewność, że dostarczasz sobie odpowiednią ilość potrzebnych składników odżywczych - ich niedobór może sprzyjać problemom poznawczym, w tym kłopotom z pamięcią. Przykładowo, z badań wynika, że osoby o obniżonym poziomie i kartenoidów, są znacznie bardziej narażone na demencję. Te składniki zaś łatwo można znaleźć w wielu .

Ćwicz ciało

Prawdą jest rzymskie powiedzienie „w zdrowym ciele zdrowy duch". Jeśli regularnie ćwiczysz, cały organizm, a więc i mózg, jest lepiej dotleniony, co stanowi niezbędny czynnik zachowania odpowiedniego poziomu zdolności poznawczych. Szczególnie poleca się aerobik - jest wyjątkowo korzystny dla poprawy pracy układu krążenia. Ogólnie rzecz ujmując, trening dobry dla serca, jednocześnie bardzo korzystnie działa na mózg. Pamiętaj, by ćwiczyć choćby pół godziny dziennie.

Ćwicz też mózg

Nie musisz stawiać sobie wielkich intelektualnych wyzwań, ale staraj się na bieżąco podejmować jakiś : rób krzyżówki i sudoku, regularnie ucz się języka obcego, graj na , zapisz się na kurs tańca, etc. - możliwości jest wiele.

Jedz regularnie

Jesli pomijasz jakieś posiłki w ciagu dnia, np. śniadanie, doświadczasz spadku poziomu glukozy we krwi, a wówczas słabną twoje możliwości poznawcze: trudniej ci się skoncentrować, jsano myśleć i zapamiętywać taką ilość danych, z jaką nie masz kłopotu po posiłku. Pamiętaj też, by wybierać produkty o niskim indeksie glikemicznym, czyli takie, które nie wywołują gwałtownych skoków poziomu glukozy we krwi, a potem nagłego jej spadku, bo to oznacza tylko chwilą poprawę aktywności poznawczej, po której przychodzi stan silnego znużenia.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Umierać po ludzku
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X