28-05-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Wyniki tegorocznej edycji badania European Trusted Brands pokazują, że jedyną grupą zawodową, której Polacy ufają bardziej niż mieszkańcy innych krajów europejskich, są dziennikarze. Jeśli chodzi o media, to najbardziej wzrasta nasze zaufanie wobec Internetu.
Dziennikarzom ufa 41% ankietowanych Polaków. W całej Europie zaufanie do przedstawicieli tej grupy zawodowej deklaruje średnio 27% mieszkańców. Poziom zaufania do mediów (gazet, czasopism, telewizji i Internetu) w przypadku większości ankietowanych Polaków pozostaje bez zmian w porównaniu z sytuacją sprzed 5 lat. O 11% wzrosło zaufanie do gazet, a o 12% do telewizji. Bardzo pozytywnie wypada Internet, który blisko 20% polskich respondentów darzy większym zaufaniem.
Co trzeci objęty sondażem Europejczyk w ciągu ostatnich 5 lat zmniejszył swoje zaufanie do mediów: gazet, czasopism i telewizji. W stosunku do gazet zaufanie stracili głównie Węgrzy (46%) i Brytyjczycy (44%). Mniejsze zaufanie do czasopism deklarują częściej Finowie (41%) i Austriacy (40%), a do telewizji - najczęściej Hiszpanie (45%). Rumuni najczęściej ze wszystkich deklarują zwiększenie zaufania do Internetu, a największy spadek deklarują Niemcy.