25-05-2016
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Wybieramy tradycyjnego schabowego czy fast fooda? Stawiamy na jakość czy na cenę? Sami szukamy kulinarnych inspiracji czy wolimy podpowiedzi naszych znajomych? O tym, jak jedzą Polacy można przeczytać w raporcie „Polska na talerzu 2015”. Przekonajmy się zatem, jakimi smakoszami jesteśmy.
Społeczny prestiżJak się okazuje, aż 15% naszych rodaków regularnie jada posiłki poza domem, zaś ponad 20% robi to do 3 razy w miesiącu. Wielu z nas uważa, że stołowanie się w to kwestia prestiżu i awansu społecznego. Dlatego wszelkie uroczystości – komunie, śluby, chrzciny organizujemy w lokalach, a nie w domach. Chcemy pokazać się rodzinie i znajomym z jak najlepszej strony.
Trend celebrowania posiłku na mieście upowszechnił się wśród młodych Polaków. Mieszkańcy dużych miast, których życie przebiega od pracy do domu, nie mają na nic czasu. Tylko w knajpce, przy posiłku znajdują kilka minut, by porozmawiać ze znajomymi. Dodatkowo „młodzi” są skłonni, żeby głębiej sięgnąć do kieszeni i więcej zapłacić za upatrzone danie. Średnio wydajemy 23 zł za potrawę dla jednej osoby.
Kultura gastronomiczna?Nie da się jednak ukryć, że kultura gastronomiczna w Polsce cały czas się rozwija. Rozsmakowaliśmy się w i lekkich sałatkach, coraz odważniej kosztujemy . Wszystko szybko, smacznie i, co najistotniejsze, świeżo.
Na co zwracamy uwagę przy wyborze restauracji? Przede wszystkim na jakość serwowanego jedzenia. Kolejne kryteria to cena i lokalizacja. Często kierujemy się również opiniami naszych znajomych oraz członków rodziny, którzy już w danym miejscu mieli okazję jeść. Zdarza się, że idąc do nowego miejsca, szukamy informacji na jego temat w Internecie. W wielu dużych miastach działają kulinarni recenzenci, którzy chętnie dzielą się swoimi opiniami o danym lokalu. Wówczas to właśnie na ich zdaniu polegamy.
Bez "drugiej szansy"Gdy już jesteśmy na miejscu, ważną rolę zaczyna odgrywać tzw. czynnik ludzki, czyli relacja z osobą, z którą mamy bezpośredni kontakt. Otrzymanie niesatysfakcjonującego produktu i zła obsługa negatywnie wpływają na consumer experience. Oznacza to, że w przyszłości ponownie raczej nie skorzystamy z danej oferty. Rzadko lokalowi dajemy „drugą szansę”. Lubimy zjeść smacznie, w miłej atmosferze z ludźmi, na których nam zależy – to wszystko składa się na nasz odbiór konkretnego lokalu.
Subway