Strona głównaStyl życiaPrzed zakupami w Internecie oglądamy produkty w tradycyjnych sklepach

Przed zakupami w Internecie oglądamy produkty w tradycyjnych sklepach

Galerie handlowe bardzo często odwiedzamy tylko po to, żeby obejrzeć produkty, które poźniej kupimy w Internecie. Do takiego postepowania przyznaje się ponad połowa osób odwiedzających galerie. Częściej tak postepują mężczyźni niz kobiety oraz osoby młodsze, do 35 roku życia – wynika z badania „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków przeprowadzonego na zlecenie Procontent Communication.
Przed zakupami w Internecie oglądamy produkty w tradycyjnych sklepach [Zakupy, © corepics - Fotolia.com] Największy odsetek osób odwiedzających galerie handlowe w celu zapoznania się z produktami, które następnie nabędą w sieci stanowią najlepiej zarabiający (dochody powyżej 5 000 PLN netto miesięcznie). 77% z nich odpowiedziało twierdząco na to pytanie „Czy chodzi Pan(i) do galerii handlowej oglądać rzeczy, które kupuje potem w Internecie?”.

O i wydarzeniach specjalnych organizowanych przez centra handlowe Polacy dowiadują się od znajomych (42%), z billboardów (40%) oraz reklamy w Internecie (40%). Badanie pokazuje, że najmniej skuteczne w komunikacji z odbiorcami są newslettery (ok. 17%) oraz profile w mediach społecznościowych. Poszukując promocji kieruje się nimi tylko 16% Polaków.

– Co ciekawe blisko 1/3 badanych informacji o ofercie zakupowej poszukuje w lokalnych mediach, magazynach wydawanych przez centra handlowe oraz na stronach internetowych galerii. Wniosek jaki płynie z tych badań pokazuje, że warto inwestować we własne kanały mediowe oraz działania public relations – komentuje Agnieszka Kozak z Procontent Communication.

Najczęściej opiniami znajomych kierują się najmłodsi – do 24 lat oraz najstarsi konsumenci (powyżej 50 lat). Znacznie rzadziej z poleceń osobistych korzystają konsumenci w przedziale wieku od 25 do 49 lat. Dla nich znacznie ważniejszym źródłem informacji są zewnętrzne i reklama internetowa.

Im większe miasto tym poczta pantoflowa działa słabiej. Najchętniej oferty handlowe polecamy sobie na wsiach i w małych miastach.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Pola Nadziei
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy