24-10-2016
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Zakończyła się pierwsza edycja programu poświęcony bezpieczeństwu seniorów - rowerzystów. Wczoraj odbyło się ostatnie w tym roku spotkanie w ramach akcji „Seniorowerowy Weekend”.
„Statystyki wypadków drogowych pokazują, że największa grupa ofiar wśród rowerzystów to seniorzy. Bezpośrednie dotarcie do tej grupy było celem akcji, co zostało docenione przez seniorów, którzy licznie i aktywnie wzięli w niej udział” – podkreślał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas finału akcji „SenioRowerowy Weekend, Bezpieczeństwo Seniorów”, który odbył się 22 i 23 października 2016 r. w Kluczach i Chechle w województwie małopolskim.
Akcja edukacyjna Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego oraz Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, adresowana do najstarszych rowerzystów, była pierwszą tego typu inicjatywą w Polsce. Przez pięć kolejnych weekendów organizatorzy odwiedzili dziesięć miejscowości, w których, według policyjnych statystyk, najczęściej dochodziło do wypadków z udziałem seniorów na .
Akcja spotkała się z dużym zainteresowaniem. Oprócz bezpośrednich spotkań ze , podczas których eksperci przypominali najważniejsze zasady bezpiecznej jazdy na rowerze, organizatorzy zadbali o bezpłatne badania wzroku seniorów, a także uruchomili mobilne warsztaty rowerowe, w których każdy zainteresowany mógł poddać swój rower przeglądowi i skorzystać z bezpłatnego usunięcia usterek przez wykwalifikowanego mechanika.
W województwach łódzkim, śląskim, mazowieckim, lubelskim i małopolskim akcja dotarła bezpośrednio do ponad 5000 seniorów, naprawiono łącznie 450 rowerów, zbadano wzrok 143 starszym rowerzystom i rozdano niemal 2000 odblasków. Przez pięć weekendów seniorzy-rowerzyści z całej Polski brali też udział w konkursach sprawdzających ich wiedzę teoretyczną i umiejętności praktyczne.
Do przeprowadzenia pierwszej tego typu bezpośredniej akcji edukacyjnej aktywnie włączyły się lokalne ośrodki WORD, komendy Policji, Straży Pożarnej i parafie. Minister Andrzej Adamczyk w podsumowaniu akcji zapowiedział, że akcja „” będzie kontynuowana w maju przyszłego roku.
Senor.pl był medialnym patronem akcji.