08-12-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
W tym roku na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy 7,3 mld zł - wynika z badania zrealizowanego przez TNS Polska. To tyle, ile wystarczyłoby na zakup 12 nowych Dreamlinerów! Część tej kwoty - 859 mln zł, czyli wartość połowy Stadionu Narodowego - wydamy na zakup upominków w Internecie.
Większość Polaków (77%) zamierza w tym roku obdarować najbliższych upominkami. Od 2007 r. z roku na rok coraz rzadziej kupujemy świąteczne upominki – rok temu takie plany miało 79% Polaków, a w 2007 r. – 87%.
kupią przede wszystkim osoby w wieku 20-49 lat, z wykształceniem średnim i wyższym, mieszkańcy największych miast, korzystający z Internetu oraz gospodarstwa domowe z dziećmi. Zdecydowanie rzadziej obdarują najbliższych osoby powyżej 60 roku życia, z wykształceniem podstawowym, mieszkańcy wsi.
Na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy w tym roku łącznie 7,3 mld zł. Polacy deklarujący zakup upominków dla najbliższych przeznaczą na nie średnio 341 zł, o 15 zł więcej niż w 2011 r. Kupujący prezenty w Internecie wydadzą na nie średnio 245 zł.