Strona głównaStyl życiaSzybki sposób na stres. Niech stanie się twoim nawykiem

Szybki sposób na stres. Niech stanie się twoim nawykiem

Powodów do stresu nam nie brakuje. Pod dostatkiem mamy tych codziennych, związanych z rutynowymi obowiązkami, ale i owych bardzo poważnych, które przesłaniają wszystko inne. W efekcie wielu ludzi doświadcza ciągłego niepokoju, który nierzadko zmienia się w stres. Nie jest łatwo się tego pozbyć, ale warto zacząć od choćby podstawowych sposobów na złagodzenie niszczących życie lęków.
Szybki sposób na stres. Niech stanie się twoim nawykiem Warto zatroszczyć się o siebie, tj. nie tylko zadbać o lepsze zdrowie fizyczne, ale i o dobre psychiczne samopoczucie. O to drugie szczególnie trudno, bo tak się jakoś dzieje, że niemal codziennie mamy okazję . Tym łatwiej zaś się zadręczać, że mamy tendencję do większego smutku z powodu jakiegoś niepowodzenia czy straty niż do radości w wyniku jakiejś pomyślności. Zmień to zaczynając od bazowego, praktycznego i szybkiego działania.

Naucz sie łagodzić kumulowane w ciągu dnia napięcie. Proste ćwiczenie pomoże ci się zrelaksować, a trzeba poświęcić na nie zaldwie parę minut. Pierwsza rzecz, jaką należy uczynić, to włączyć je do codziennej rutyny. Oto, jak przebiega.

Usiądź wygodnie w fotelu trzymając stopy na podłodze. Ręce niech swobodnie spoczywają na kolanach. Skoncentruj się na oddechu - niech stanie się on powolny i głęboki. Pozostań w tej pozycji przez co dwie do dziesięciu minut. Nie pozwól, aby tę chwilę zaburzały niespokojne myśli, jeśli coś nie daje ci spokoju, pozwól, by „przepłynęło" przez głowę bez zbędnego zatrzymywania i podejmij wysiłek, by skupić się na odpowiednim oddychaniu. I to już wszystko - tylko tyle wystarczy, by poczuć się bardziej zrelaksowanym.

Co ważne, od razu odczujesz ulgę, ale jeśli uczynisz z tego ćwiczenia nawyk, po kilku miesiącach dostrzeżesz istotnie pogłębioną umiejętność odstresowywania się. Zaczniesz kojarzyć tych kilka minut ze stanem uspokojenia i prawdziwego relaksu. Dzieje się tak dlatego, że wolne, głębsze oddychanie jest przeciwieństwem tego, co naturalnie wiąże się ze stresem, tj. szybkiego i płytkiego oddechu. Praktykując podany sposób na uczysz organizm spowolnienia i zdolności do osłabiania fizycznych skutków , a one przekładają się na ograniczenie psychicznych ich efektów.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

SZEŚĆ + SZEŚĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Kosciol.pl
  • eGospodarka.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X