03-04-2014
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
"Troski i kłopoty dzielone z drugim człowiekiem maleją o połowę" to motto Telefonu Zaufania dla osób starszych. Od kwietnia Telefon rozszerza godziny funkcjonowania.
Funkcjonujący od października ubiegłego roku ma służyć przede wszystkim osobom starszym, samotnym, potrzebującym wsparcia psychologicznego. Ma przeciwdziałać izolacji społecznej osób starszych, a jednocześnie pełnić funkcję informacyjną i doradczą.
- Znaczna część rozmów dotyczy porad i informacji - co?, gdzie?, kiedy?, co jest niesłychanie ważne dla ludzi starszych często nie orientujących się w realiach szybko zmieniającego się życia i możliwościach, z których mogą korzystać - mówi Joanna Mielczarek, dyrektor ds. projektów i promocji Stowarzyszenia „mali bracia Ubogich”.
- W ciągu czterech pierwszych miesięcy dyżurni Telefonu odebrali ok. 200 rozmów. I choć początkowo miał działać mieć skalę lokalną na Mazowszu, dziś możemy się pochwalić telefonami od seniorów z całej Polski. Tematyka rozmów to przede wszystkim , radzenie w poczuciu osamotnienia i bezradności. To też informowanie o inicjatywach na rzecz seniorów i zachęcanie do udziału w nich. Zdarzyły się również telefony o charakterze interwencyjnym i wierzmy, że rozmowa z profesjonalnymi dyżurującymi Telefonu pomogła w zażegnaniu niejednej sytuacji kryzysowej. – dodaje J. Mielczarek.
Od kwietnia Telefon działa w poniedziałki, środy i czwartki w godzinach 17.00 – 20.00, we wtorki w godz. 9.00 – 12.00. Dodatkowo we środy w godz. 14.00 – 16.00 ma miejsce dyżur z tematyki . Partnerem merytorycznym Telefonu Zaufania są eksperci Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Numer telefonu to 22 635 09 54.