31-01-2017
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Ulubionym napojem alkoholowym Polaków jest piwo, wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Równocześnie osoby, które wskazały ten alkohol deklarują, że czas wolny najczęściej spędzają oglądając telewizję.
27 proc. Polaków deklaruje, że ich ulubionym alkoholem jest , jedna piąta wskazuje na wino, a co 10. badany, jako swój ulubiony trunek wymienia whisky, wynika z badania zrealizowanego w styczniu przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. To samo badanie pokazuje, że wódka, która przez wielu traktowana jest jako nasz narodowy alkohol, znajduje się na dopiero na czwartym miejscu pod względem popularności.
– Wyniki badania potwierdzają, że jesteśmy świadkami rewolucji na rynku alkoholi – mówi Piotr Zimolzak, Dyrektor ds. Badań i Analiz w SW Research. – Z jednej strony Polacy zdecydowanie chętniej sięgają po alkohole lżejsze, czego dowodzi rosnąca popularność piwa. Z drugiej zaś obserwujemy wzrost popularności alkoholi, którym towarzyszy wysoka kultura picia, bo do takich z pewnością należą i whisky. I ten trend zainspirował nas do sprawdzenia w jaki sposób sympatycy poszczególnych kategorii alkoholi spędzają wolny czas – dodaje Zimolzak.
Jak pokazuje badanie, niezależnie od , oglądanie telewizji to ulubiona forma spędzania wolnego czasu przez Polaków. Tym jednak co zwraca uwagę jest fakt, że szczególnie wyróżniają się w tej grupie osoby lubiące wódkę (70,5 proc.) oraz piwo (57 proc.). Ci sami respondenci jako drugą co do popularności formę relaksu, wskazywali czytanie książek. Tymczasem w przypadku fanów wina sytuacja wygląda odmiennie. Najpopularniejsze w ich przypadku okazało się spędzanie czasu na poznawaniu literatury (50 proc.), a oglądanie telewizji, choć bardzo popularne, to w tym nietypowym rankingu, zajęło kolejne miejsce.
W tej układance zdecydowanie wyróżniają się miłośnicy , którzy choć podobnie jak pozostali wskazali oglądanie telewizji jak ulubioną rozrywkę to stawiali ją niewiele wyżej niż spotkania ze znajomymi, czytanie książek, czy kino.