Strona głównaStyl życiaWybory prezydenckie: media przychylne kandydatom

Wybory prezydenckie: media przychylne kandydatom

Im bliżej wyborów, tym media są coraz bardziej przychylne kandydatom walczącym o fotel prezydenta Polski – wynika z najnowszego raportu „Press-Service Monitoring Mediów”. W ciągu pierwszych dwóch tygodni kwietnia na ich temat opublikowano prawie 2 tys. materiałów o wydźwięku pozytywnym - 1 proc. więcej niż w poprzednich 14 dniach. Zaledwie 1,4 tys. to informacje o charakterze negatywnym.
Wybory prezydenckie: media przychylne kandydatom [© tarczas - Fotolia.com] W dniach 1-15 kwietnia, czyli na około miesiąc przed na temat osób ubiegających się o najwyższy urząd w państwie opublikowano 27 tys. informacji.

Dziennikarze najbardziej przychylni byli Januszowi Korwin-Mikkemu – 13,6 proc. materiałów traktowało pozytywnie o polityku. Jeszcze w ubiegłym raporcie wynik ten wynosił 7 proc. Po raz kolejny drugie miejsce zajął Paweł Kukiz (12,3 proc.), a następne Andrzej Duda (9,9 proc). Z kolei w negatywnym świetle publikacje najczęściej przedstawiały Iwonę Piątek (20 proc.), Adama Słomkę (12,5 proc.) oraz Annę Grodzką (9,6 proc).

Komorowski ponownie liderem doniesień medialnych

Aktualnie urzędujący prezydent był najchętniej wymienianym kandydatem w polskich mediach. Na jego temat pojawiło się 10,6 tys. materiałów. Kolejne miejsce pod względem liczby publikacji zajął Andrzej Duda (5,2 tys.). Do zmian doszło na następnych pozycjach. Tym razem podium zamyka Janusz Korwin Mikke (2 tys.). Z kolei Magdalena Ogórek, która poprzednio uplasowała się na trzecim miejscu, aktualnie zajęła czwartą lokatę - tuż za liderem ugrupowania KORWiN.

O Komorowskim najczęściej można było znaleźć informacje w „Gazecie Polskiej Codziennie”, Wpolityce.pl oraz Polsat News i Radiu Tok Fm. Poza tym na jego temat na pierwszych stronach gazet pojawiły się aż 63 wzmianki.

Social media bez zmian

Z analizy liczby wzmianek w mediach społecznościowych na temat kandydatów na urząd prezydenta RP wynika, że pierwsze miejsca w rankingu są stabilne - nie zmieniły się w stosunku do poprzedniego badania. Spadło jednak zainteresowanie . Takie zjawisko dotyczy prawie wszystkich kandydatów. Przykładowo w dniach 1-15 kwietnia o Komorowskim opublikowano 6,9 tys. wzmianek, a jeszcze 14 dni wcześniej aż 10 tys.

Komorowski w kawalerce Łukasza Jakóbiaka


Analiza rozkładu publikacji w czasie wykazała, że media poświęciły więcej uwagi politykom w drugim tygodniu badania. Szczególną aktywność zaobserwować można było w dniach 9-10 kwietnia. Natężenie informacji dotyczyło wszystkich polityków i było związane z obchodami rocznicy zbrodni katyńskiej.

Najwyższy skok należał do i wystąpił 13 kwietnia, kiedy to dziennikarze interesowali się przede wszystkim wystąpieniem prezydenta w internetowym talk-show „20m2 Łukasza". Tylko w dniu premiery odcinka na temat Komorowskiego ukazało się prawie 1,2 tys. doniesień medialnych.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Kobiety.net.pl
  • eGospodarka.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • Oferty pracy