Strona głównaStyl życiaNa zakupach spędzamy nawet 8 lat życia

Na zakupach spędzamy nawet 8 lat życia

Oglądamy, poszukujemy ciekawych przedmiotów, okazji… i chociaż nie raz obiecujemy sobie, że do sklepu idziemy tylko na chwilę, to spędzamy w nim godziny. Według różnych źródeł poświęcamy na zakupy od 3 do nawet 8 lat swojego życia. Dlaczego tak dużo? Bo sprzedawcy i specjaliści od aranżacji wnętrz mają swoje sposoby byśmy w danej przestrzeni zostali jak najdłużej.
Na zakupach spędzamy nawet 8 lat życia [Fot. Mirko - Fotolia.com] Ciepłe, delikatne, ale jasne , przyjemne, naturalne materiały, zieleń i spokojnie kolory… Wszystko po to, aby klient poczuł się jak w domu. Aranżacje, które budzą w nas ciepłe odczucia sprawiają, że chętniej przebywamy w danej przestrzeni. Czy jest to jednak zasada odnosząca się do każdego sklepu? Niekoniecznie. To także zależy od charakteru marki i grupy docelowej. Entuzjaści designu z dużym poczuciem estetyki więcej czasu spędzą we wnętrzach nowoczesnych, ciekawych dopracowanych graficznie i stylistycznie. Drugą kwestią jest komfort – wygodne, miękkie siedziska i przestronne przymierzalnie, zapewniające odpowiedni stopień intymności z pewnością zatrzymają nas w sklepie na dłużej. Dodatkowym atutem będą także wygodne miejsca dla osób towarzyszących. Znudzony, zmęczony partner może skutecznie zniechęcić do zakupów o sprawić, że klient szybciej opuści sklep.

Co jeszcze sprawia, że w danym sklepie spędzamy więcej czasu? Odpowiednio zaprojektowana ścieżka klienta i rozlokowanie towaru. Dobrze ustawiona wyspa wizerunkowa, czy ekspozycja komplementarnych produktów podpowiadają czego jeszcze potrzebujemy, nawet jeśli do tej pory sobie tego nie uświadamialiśmy. Dzięki temu klient decyduje się na dodatkowe zakupy, a co za tym idzie, wydłuża swoją wizytę w . Na naszą podświadomość oddziałuje także zapach i muzyka, które w przestrzeniach handlowych nigdy nie są przypadkowe.

Tu nie poczujesz się jak w domu

Są też miejsca, które nie zachęcają do długich wizyt. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ nie czujemy się tam komfortowo. Istnieją jednak sytuacje, kiedy ze względu na charakter i politykę marki, właściciele sklepów celowo chcą zapewnić sobie szybki przepływ klientów. Tworzą wówczas proste, mocno oświetlone wnętrza, czytelną ekspozycję, wygodne przejścia i intuicyjną ścieżkę. Nie znajdziemy tu miękkich, zachęcających do odpoczynku siedzisk, przecinających ścieżkę klienta wysp wizerunkowych, czy przykuwających na dłużej naszą uwagę. Swoje sztuczki ma także branża gastronomiczna. W barach szybkiej obsługi, którym nie zależy na długiej wizycie klienta, a jedynie na dużym ruchu, nie znajdziemy zacisznego miejsca do odpoczynku, w którym mamy ochotę spędzić popołudnie.

Forbis Group

Tagi: zakupy, rynek

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Akademia Pełni Życia
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Hospicja.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy