15-05-2022
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Chociaż nie zawsze chcemy się do tego przyznać, to co myślą inni ludzie, może wpływać na nasze poglądy i ceny. Okazuje się, że negatywne opinie powodują najsilniejsze zmiany nastawienia, nie tylko z dobrego na złe, ale także z tego złego na jeszcze gorsze...
- Postawy konsumentów względem produktów i usług często są podyktowane opiniami innych osób z ich otoczenia. , takie jak Myspace i Facebook, sugerują, że oceny innych będą ciągle istotnymi czynnikami oddziałującymi na indywidualne postawy konsumentów. Na Indiana University postanowiono sprawdzić, kiedy wpływ grupy jest najsilniejszy.
Konsumenci otrzymywali informacje o nowym produkcie i mogli samodzielnie formułować swoje oceny. Jak to zwykle bywa, niektóre z tych ocen były pozytywne, a inne negatywne.
Następnie uczestnikom ujawniono, czy ich rówieśnicy ocenili produkt negatywnie czy pozytywnie. Jak się okazało, opinie innych wywierają szczególnie silny wpływ na indywidualne postawy, jeśli są krytyczne. Co więcej, osoby o do produktu były bardziej podatne na oddziaływanie opinii grupowej niż ci, którzy początkowo byli na „nie".
Co więcej, badacze odkryli też, że ludzie o negatywnej opinii o produkcie jeszcze silniej zniechęcali się do niego, jeśli zostali poproszeni o udział w dyskusji grupowej: - Kiedy konsumenci wchodzą w interakcje z innymi za pośrednictwem mediów społecznościowych, poznanie opinii innych może wzmacniać, a nawet polaryzować ich własne oceny - mówią badacze.
Na podstawie: