Strona głównaStyl życia6 łatwo dostępnych sposobów na poprawę humoru

6 łatwo dostępnych sposobów na poprawę humoru

Co robić, kiedy dopada nas chandra i zniechęcenie, a nie mamy czasu lub pieniędzy na antystresowe masaże czy zabiegi w spa? Kilka prostych, łatwo dostępnych sposobów pomoże odzyskać dobry nastrój.
6 łatwo dostępnych sposobów na poprawę humoru

Idź na spacer

Nawet jak jest zimno czy pohmurno, spacer, najlepiej po lesie czy parku, szybko poprawi nam . Liczne badania pokazały, że przebywanie na zewnątrz zwiększa poczucie radości i zmniejsza . Obecny styl życia jest taki, że większość czasu spędzamy w pomieszczeniach, zmiana otoczenia, przebywanie w większej przestrzeni, a najlepiej, gdy są to , polepszy nastrój.

Obejrzyj stare zdjęcia

Może to niektórych wprawić w melancholię, ale w tę jej przyjemniejszą formę. Kiedy nie było aparatów cyfrowych, z większą uwagą robiliśmy zdjęcia i uwiecznialiśmy te naprawdę podniosłe, radosne wydarzenia. Przejrzyj albumy ze zdjęciami, a poprawi to stan twojego ducha.

Oglądaj radosne filmiki

Jeśli masz kilka minut, zerknij na zabawne filmiki z wyczynami zwierząt lub małych dzieci, które w dużej ilości są dostępne np. na youtube. Nieskrępowana radość psów, kotów, czy niemowlaków nie pozostaje bez wpływu na wesołość tego, kto ogląda takie filmy.

Posłuchaj ulubionych utworów

Dzięki powszechnemu dostępowi do Internetu łatwo i szybko znajdziesz ulubione piosenki. Muzyka łagodzi obyczaje, bo zwykle kojarzy się z radosnymi, beztroskimi chwilami. Włącz „kawałki", które szczególnie lubisz, a zaraz lepiej się poczujesz. Co ciekawe, badania pokzały, że - co mogłoby wydawać się paradokslane - wywołuję poprawę .

Idź do sklepu

Nie chodzi o to, żeby poprawić sobie nastrój poprzez zakupy, możesz wybrać się po masło czy cukier, rzecz w tym, aby zmienić otoczenie i pogawędzić chwilę ze sprzedawcą. Właściwie każdy kontakt z ludźmi nastraja pozytywnie: bez względu na to czy wymieniasz uwagi na temat tegorocznej zimy z ekspedientką, czy rozmawiasz z sąsiadem o jego uroczym psie - ważna jest wymiana zdań z innymi.

Zjedz coś zdrowego (i zmacznego)

Stan fizjologiczny oddziałuje na emocjonalny. Z tego powodu przekąski sprawiają, że zyskujemy lepsze samopoczucie, nie warto jednak sięgać po słodkie czy tłuste produkty, lepiej zjeść parę orzechów lub jakiś owoc.

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Aktywni 50+
  • Akademia Pełni Życia
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Oferty pracy