Strona głównaStyl życiaAutopromocja - jak zadbać o swój wizerunek i nie przesadzić

Autopromocja - jak zadbać o swój wizerunek i nie przesadzić

Nie warto nazbyt starać się o ulepszanie swojego wizerunku. Kiedy ludzie starają się poprawić opinię innych o sobie, często przesadzają w autopromocji i wywołują odwrotny efekt.
Autopromocja - jak zadbać o swój wizerunek i nie przesadzić  [© pathdoc - Fotolia.com] W serii eksperymentów naukowcy odkryli, że ludzie, którzy przechwalają się takimi rzeczami, jak awans w pracy lub nowy samochód, często wręcz obrażają innych.

Kiedy chcemy dobrze wypaść w oczach innych, wyciągamy z rękawa wszystkie asy. Problem polega na tym, że to wcale nie musi poprawić naszych notowań. Zazwyczaj przeceniamy pozytywne reakcje na własne przechwałki i lekceważymy negatywny ich odbiór.

- Większość ludzi prawdopodobnie zdaje sobie sprawę, że odczuwają emocje inne niż czysta , gdy są odbiorcami cudzej autopromocji. Jednak, kiedy angażujemy się w autopromocję sami, mamy tendencję do przeceniania pozytywnych reakcji innych osób i nie doceniamy negatywnego oddźwięku - mówi Irene Scopelliti, współautorka badań z City University London.

- Wyniki te są szczególnie ważne w dobie Internetu, kiedy możliwości autopromocji zmultiplikowały się za pośrednictwem portali społecznościowych. Efekty mogą pogarszać się z powodu dodatkowego dystansu między ludźmi podającymi informacje i ich odbiorcami, co może zarówno zmniejszyć empatię „autopromotorów", jak i ograniczyć przyjemność z dzielenia się informacją przez odbiorcę - dodaje Scopelliti.

- To pokazuje, że często, kiedy staramy się zrobić dobre wrażenie, ponosimy porażkę - wskazuje prof. George Loewenstein z Carnegie Mellon. - Chwalenie jest prawdopodobnie tylko wierzchołkiem góry lodowej autodestrukcyjnych rzeczy, jakie robimy w celu autopromocji: od nieszczęśliwych sformułowań w publicznych wystąpieniach poprzez nieudolne przebieranie za „ludzi ". po oczywiste nieszczere próby przypodobania się osobom u władzy - wyjaśnia prof. Loewenstein.

Wyniki badań opublikowano w magazynie Psychological Science.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

JEDEN + TRZY =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Akademia Pełni Życia
  • Kosciol.pl
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X