Strona głównaStyl życiaKatastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów

Katastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów

Tuż przed 21.00 wykoleił się w Szczekocinach w woj. śląskim doszło najprawdopodobniej do zderzenia dwóch pociągów. Według pierwszych informacji jest około 60 osób rannych, są też ofiary śmiertelne.
Katastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów Według informacji kolejarzy zderzyły się pociągi relacki Warszawa - Kraków oraz Przemyśl - Warszawa. Na miejscu pracują już służby ratunkowe.

Część wagonów jest zmiażdżonych. Potwierdzono 14 ofiar śmiertelnych. W pociągach znajdują się nadal uwięzieni ludzie. Ranni przewożeni są do szpitali w Zawierciu i Sosnowcu.

Świadkowie mówili, że przed wypadkiem nie było sygnałów o nieprawidłowościach, nie było także hamowania.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 22:25:37, 04-03-2012 wibi

    Cytat:
    admin
    ten jeden "głośny" Toruń to był skutek ukrywania większości takich wypadków przez ówczesne władze. Liczby podane w powyższym linku sa oficjalne, w wielu przypadkach rzeczywiste różniły się znacząco, o czym mówiono 2 lata temu przy okazji 30 rocznicy rzeczywiście najtragiczniejszej katastrofy, koło Otłoczyna...
    W aspekcie....
    Cytat:
    admin
    ...I przypominam raz jeszcze (wibi!), żeby polityczne aspekty wynieść do wątku Polityka. Kolejne posty o takim zabarwieniu będa z tego wątku usuwane.

    Widać są "równi i równiejsi" a "punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia"

    Wypadek nie tylko nie był ukrywany a wręcz "nagłośniony" takimi środkami jakie wówczas istniały.Na dowód tego jeszcze w czasach "komuny" postawiono przy równolegle do torów przebiegającej drodze tablicę informującą o miejscu wypadku.
    ... zobacz więcej
  • 22:29:55, 04-03-2012 Arti

    Cytat:
    Lila
    Podobno od dawna powinien być jakiś ETCS.
    Mało tego;
    Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie audytu inwestycji kolejowych,
    by sprawdzić, czy polska kolej rzeczywiście nie jest w stanie wykorzystać całej puli 4,8 mld euro unijnego dofinansowania przewidzianego dla niej w programie Infrastruktura i Środowisko.

    Dasz wiarę?
    http://wpolityce.pl/wydarzenia/22646...tacji-unijnych

    nooo jak PKP sprzedana jest kilku przewoźnikom to nie jest właścicielem całości a więc nie wiem czy może ot tak sobie cokolwiek robić.
    ... zobacz więcej
  • 22:32:33, 04-03-2012 Współdzielenie łącza

    Łączę się w bólu z rodzinami ofiar i rannych. {*}


  • 22:37:24, 04-03-2012 Lila

    Cytat:
    Artfilka
    nooo jak PKP sprzedana jest kilku przewoźnikom to nie jest właścicielem całości a więc nie wiem czy może ot tak sobie cokolwiek robić.
    Artfilka, to nie tak.
    Infrastruktura, czyli tory, trakcje elektryczne, rozjazdy i tak dalej, to wszystko JEST i będzie państwowe.
  • 22:49:52, 04-03-2012 Karol X

    [quote=admin]no właśnie (po dyskusji z fachowcem pozwolę się wtrącić...)
    najtragiczniejsze w skutkach katastrofy zdarzają się na liniach na tyle nowoczesnych, że dopuszczają duże prędkości... Jakby jechały typowo polskie 40-60 km na godzinę, to ofiar byłoby mniej o ile w ogóle doszłoby do zderzenia...


    przy mniejszej prędkości pociągi jakby się znalazły na jednym torze miałyby większe szanse na zauważenie się nawzajem, a po drugie na wyhamowanie. A jeśliby nawet doszło do zderzenia to straty byłyby mniejsze...



    Droga hamowania to kilkaset metrow jednego i kilkaset metrow drugiego pociagu.Maszynisci zobaczyli wzajemne swiatla moze kilometr przed zderzeniem,co przy zsumowanej predkosci obu pociagow okolo lub nieco ponad 200km/godz. i czasu reakcji obu maszynistow(pociagi zdazyly przejechac kilkaset metrow)to zderzenie bylo nieuniknione.
    Ponadto obaj maszynisci prawdopodobnie byli pewni,ze zblizaja sie do siebie po dwu roznych torach.Jeden z pociagow uzywajacy toru lewego powinien miec wlaczone dodatkowo czerwone swiatlo.Moze mial moze nie mial.Niewiadomo.
    Nawet przy predkosci 40-60 km/godz. nie mialyby szans bez ofiar w ludziach.To ogromna masa,ktora sila ciezaru i predkosci otrzymanej pcha te mase do przodu.
    To bylo czolowe zderzenie.
    Predkosci sie sumuja jak pisalem wczesniej.
    Czy wyobrazasz sobie admino podroz pociagiem z Warszawy do Krakowa z predkoscia 40-60km na godzine?
    Wiele krajow wprowadza pociagi szybkobiezne.

    Pociag toczacy sie ze wzniesienia pod Julianka jechal z predkoscia okolo 40km/godz.Wpadl na pociag stojacy.
    Skutki byly straszne,pomimo malej predkosci.
    ... zobacz więcej
  • 22:54:13, 04-03-2012 Arti

    Cytat:
    Lila
    Artfilka, to nie tak.
    Infrastruktura, czyli tory, trakcje elektryczne, rozjazdy i tak dalej, to wszystko JEST i będzie być państwowe.

    to ja już nic nie rozumiem.
    W moim mieście był punkt gdzie reperowany był tabor kolejowy.
    Ludzie zwolnieni, budynki puste a nasz tabor kolejowy remontowany jest w Czechach.
    mówisz, że infrastruktura jest nasza?
    ano dopytam się.
    Może to spółka z zagranicznymi przewoźnikami jest
  • 22:59:05, 04-03-2012 Lila

    Cytat:
    Artfilka
    to ja już nic nie rozumiem.
    W moim mieście był punkt gdzie reperowany był tabor kolejowy.
    Ludzie zwolnieni, budynki puste a nasz tabor kolejowy remontowany jest w Czechach.
    mówisz, że infrastruktura jest nasza?
    ano dopytam się.
    Może to spółka z zagranicznymi przewoźnikami jest

    Jest nasza. I być musi.
    Kolej brytyjska została sprywatyzowana razem z infrastrukturą i skutki są podobno opłakane.
    Piszę ''podobno'', bo nie jechałam brytyjską koleją.
    ... zobacz więcej
  • 23:13:32, 04-03-2012 admin

    Cytat:
    Karol X

    Droga hamowania to kilkaset metrow jednego i kilkaset metrow drugiego pociagu.Maszynisci zobaczyli wzajemne swiatla moze kilometr przed zderzeniem,co przy zsumowanej predkosci obu pociagow okolo lub nieco ponad 200km/godz. i czasu reakcji obu maszynistow(pociagi zdazyly przejechac kilkaset metrow)to zderzenie bylo nieuniknione.
    Ponadto obaj maszynisci prawdopodobnie byli pewni,ze zblizaja sie do siebie po dwu roznych torach.Jeden z pociagow uzywajacy toru lewego powinien miec wlaczone dodatkowo czerwone swiatlo.Moze mial moze nie mial.Niewiadomo.
    Nawet przy predkosci 40-60 km/godz. nie mialyby szans bez ofiar w ludziach.To ogromna masa,ktora sila ciezaru i predkosci otrzymanej pcha te mase do przodu.
    To bylo czolowe zderzenie.
    Predkosci sie sumuja jak pisalem wczesniej.
    Czy wyobrazasz sobie admino podroz pociagiem z Warszawy do Krakowa z predkoscia 40-60km na godzine?
    Wiele krajow wprowadza pociagi szybkobiezne.

    Pociag toczacy sie ze wzniesienia pod Julianka jechal z predkoscia okolo 40km/godz.Wpadl na pociag stojacy.
    Skutki byly straszne,pomimo malej predkosci.

    Ja tak jeździłam. I tak się jeździło na części trasy jeszcze kilka lat temu. Nie wiem jak dzisiaj, zapytam syna ale na (trochę mniejszej) części tory nie są zmodernizowane.
    I żeby nie było - ja nie mam nic do prędkości. Ja mam coś do kombinacji dobre tory (czyli duża prędkość) + nawyki / szkolenia i ogólnie czynnik ludzki z czasów złych torów. Tego się boję najbardziej. Podobnie jak w przypadku super dróg i super samochodów + niedoszkolonych kierowców z nawykami z czasów gdy średnia prędkość wynosiła 2 razy mniej niż dzisiaj a ruch był z 5 razy mniejszy...
    ... zobacz więcej
  • 23:23:51, 04-03-2012 Arti


    tak czy inaczej, PKP wreszcie wzięte będzie pod lupę.
    szkoda echhh ,że dopiero teraz kiedy wydarzyła się tragedia.
    No bo jakoś to było do tej pory, jakoś się telepało.
  • 23:37:26, 04-03-2012 Karol X

    Artfilko
    A co zrobiono na wypadek powodzi?
    Jakie plany snuto?
    Przyjdzie mokra wiosna lub mokre lato i znow zaleje.
    To jest wlasnie to,czego brakuje Polsce.
    ZDOLNOSC ZAPOBIEGANIA CZEMUS.
    Mieszkam od dawna w innym kraju i widze jak oni do tego podchodza.
    Nie musza sprowadzac pozniej czegos do zaloby narodowej.
    Nie maja takiej potrzeby.

Strony : 1 2 3 4 5 nastepna »

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Hospicja.pl
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy