Strona głównaStyl życiaKatastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów

Katastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów

Tuż przed 21.00 wykoleił się w Szczekocinach w woj. śląskim doszło najprawdopodobniej do zderzenia dwóch pociągów. Według pierwszych informacji jest około 60 osób rannych, są też ofiary śmiertelne.
Katastrofa kolejowa - zderzenie dwóch pociągów Według informacji kolejarzy zderzyły się pociągi relacki Warszawa - Kraków oraz Przemyśl - Warszawa. Na miejscu pracują już służby ratunkowe.

Część wagonów jest zmiażdżonych. Potwierdzono 14 ofiar śmiertelnych. W pociągach znajdują się nadal uwięzieni ludzie. Ranni przewożeni są do szpitali w Zawierciu i Sosnowcu.

Świadkowie mówili, że przed wypadkiem nie było sygnałów o nieprawidłowościach, nie było także hamowania.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 07:20:53, 05-03-2012 Jarosław II

    Cytat:
    Artfilka

    tak czy inaczej, PKP wreszcie wzięte będzie pod lupę.
    szkoda echhh ,że dopiero teraz kiedy wydarzyła się tragedia.
    No bo jakoś to było do tej pory, jakoś się telepało.
    To zależy kto tę lupę będzie trzymał. Kolej na własne życzenie jest za droga i dlatego nie ma klientów, a jak nie ma klientów to nie ma pieniędzy, a jak nie ma pieniędzy to podnosi ceny i kółko się zamyka. Lepiej się opłaci niszczyć drogi przeładowanym transportem samochodowym niż koleją. Dawniej nawet na wczasy nadawało się samochód osobowy koleją i wszystkim się opłacało. Komuno wróć.
    ... zobacz więcej
  • 07:34:05, 05-03-2012 aannaa235

    masz rację Artfika że się TELEPAŁO, tylko jak długo
    może sie telepać,wszystko ma swoja wytrzymałość.
    Kiedyś też jeździłam na wczasy nad morze pociągiem, a nasz
    samochód z nami,,,,to byli czasy
  • 11:35:54, 05-03-2012 aniak2015

    Katastrofa kolejowa nabiera coraz to innych form wypowiedzi i nie jest to temat polityki czy narzekania na rząd.Jest to katastrofa ktorą nie zapomną ludzie,którzy podróżowali a nawet Ci co codziennie dojeżdżają do pracy do szkół .Tragedia.
  • 11:43:12, 05-03-2012 bodzio2

    Katastrofy kolejowe były są i będą, tak jak wypadki drogowe, oczywiście przyczyn jest wiele, ale nigdy jedna!.
  • 12:03:25, 05-03-2012 olena

    Cytat:
    aniak2015
    Katastrofa kolejowa nabiera coraz to innych form wypowiedzi i nie jest to temat polityki czy narzekania na rząd.
    Na konkretny rząd nie, ale na system, który podzielił PKP na spółki, spółeczki i jeszcze inne firmy. Nie wie gospodarczo lewica, co czyni prawica, a każda spółka tylko patrzy jak wykroić dla siebie największy zysk, albo jak wykazać straty, bo i to się podobno opłaca robić. Administracji i prezesów biorących kominowe pensje jest w brud i dostatek, a na szkolenia kolejarzy, na nowy tabor, na płace dla sprzątaczek w pociągach nie ma. I tak się dzieje od zmiany systemu w Polsce.

    Czy to wszystko ma coś wspólnego z tą katastrofą, jeśli najnowsze wiadomości mówią o błędzie ludzkim?

    Uważam, że ma, bo kiedy nie ma dobrego gospodarza, to wszystko się prędzej, czy później sypie.
    Dziś to, jutro co innego.

    PKP to powinna być służba fachowców, a nie zlepek administracyjnych dziwolągów.

    Wczoraj zapalałam tu światełka za ofiary...nadal mi tak bardzo zal ofiar i ich rodzin....
    Ale też gniew we mnie wzbiera na gospodarkę na kolei i musiałam go gdzieś wypowiedzieć.
    ... zobacz więcej
  • 12:14:54, 05-03-2012 Jarosław II

    Cytat:
    olena
    Na konkretny rząd nie, ale na system, który podzielił PKP na spółki, spółeczki i jeszcze inne firmy. Nie wie gospodarczo lewica, co czyni prawica, a każda spółka tylko patrzy jak wykroić dla siebie największy zysk, albo jak wykazać straty, bo i to się podobno opłaca robić. Administracji i prezesów biorących kominowe pensje jest w brud i dostatek, a na szkolenia kolejarzy, na nowy tabor, na płace dla sprzątaczek w pociągach nie ma. I tak się dzieje od zmiany systemu w Polsce.
    A pod jaką presją strajkową i na czyje życzenie zrobiono taką sieczkę z PKP?. Dlaczego poszczególne regionalne firmy nie pozwoliły na kontrolę wydatków, gdzie idą pieniądze? Wszyscy chcą kawałek kołderki dla siebie.
    ... zobacz więcej
  • 15:38:52, 05-03-2012 olena

    Cytat:
    Jarosław II
    A pod jaką presją strajkową i na czyje życzenie zrobiono taką sieczkę z PKP?. Dlaczego poszczególne regionalne firmy nie pozwoliły na kontrolę wydatków, gdzie idą pieniądze? Wszyscy chcą kawałek kołderki dla siebie.
    Z tego, co mi wiadomo UE dawała jakieś wytyczne, a w wyniku ustawy o komercjalizacji i restrukturyzacji PKP powstała PKP S.A.. Miała podzielić majątek PKP, wydzielić spółki jedne do komercjalizacji inne miały być w gestii państwa. Po tej reformie PKP S.A. miała ulec likwidacji.
    Jak na razie przez kilka lat powstało chyba więcej bałaganu, zadłużeń i poplątanych zależności, w których zwykły śmiertelnik się gubi, a odnajdują się pracownicy administracyjni spółek. Prawdziwych kolejarzy już coraz mniej.
    W 1990 – 340 tys., a w 2010 - 90 tys. osób (tylko) było związanych z PKP.

    Według mnie komercjalizacja i restrukturyzacja PKP to był może i dobry pomysł, bo nie wszystkim musi państwo zarządzać bezpośrednio, ale to państwo (ministerstwo) musi czuwać nad wszystkim i tak ustawiać warunki, aby nie dochodziło do bałaganu i niegospodarności.
    Tymczasem spółki powstają jak przez pączkowanie, chyba tylko po to by zarządy, coraz to nowe, mogły brać apanaże.Za coraz większy bałagan?

    Przewodniczący Komitetu Infrastruktury Gospodarczej w KIG wypowiedział się tak:

    "- Można było spełnić wymogi UE, tworząc wyłącznie spółki przewozowe, a infrastrukturę kolejową pozostawiając w PKP."
    oraz
    "- Najprostszą metodą przeniesienia byłoby rozwiązanie spółek PKP SA i PKP PLK. Wówczas infrastruktura przechodzi automatycznie na własność Skarbu Państwa. Dopiero wtedy można by było stworzyć prawdziwego zarządcę - zaznaczył Józef Marek Kowalczyk. - Jestem za likwidacją nie za 7 lat, ale w ciągu roku - podkreślił."

    Czy katastrofy wpłyną na rozjaśnienie sytuacji w kolejnictwie????
    Czy celem głównym stanie się wreszcie bhp, czy nadal głównie kasa, czyli "oszczędności" na czym się da?

    (Cytaty stąd:
    http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=...asc&star t=60)
    ... zobacz więcej
  • 09:36:40, 07-03-2012 Lila

    Jak dowiedziała się TVN 24 z zapisów w kolejowych dokumentach wynika, że dyżurny ruchu ze Starzyn wiedział, że jedna ze zwrotnic nie działa.
    Nie dało się jej przełożyć tak, by pociąg Interregio zjechał na prawy tor w kierunku Sprowa. To mogło być powodem decyzji, aby skład pojechał torem niewłaściwym.
    Wtedy powinien uzyskać zgodę od dyżurnego z przeciwległego posterunku na taką jazdę i upewnić się, że tor jest wolny, nic z przeciwka nie jedzie i dopiero wtedy zezwolić na wyjazd pociągu.
    W tym samym dokumencie można przeczytać, że do usterki doszło na posterunku w Sprowie, gdzie przed drugim z pociągów - z Przemyśla do Warszawy – wygasł sygnał zezwalający na jazdę.
    Wtedy właśnie podano tzw. sygnał zastępczy.Zapisy kolejarzy pokazują również, że tylko w ostatnim miesiącu do podobnych usterek dochodziło kilka razy..

    Kilka razy.
    Czyli następna katastrofa to tylko kwestia czasu?
    A pani ministra Bieńkowska powiedziała stanowcze ''niet'' dla funduszy na kolej.
    Drogi, tylko drogi. Tam ginie więcej ludzi.
    I to codziennie. Kudy tam kolei do takiej statystyki?
    ... zobacz więcej
  • 16:53:24, 07-03-2012 ~gość: 83.26.152.xxx

    Cytat:
    Lila
    Kilka razy.
    Czyli następna katastrofa to tylko kwestia czasu?
    A pani ministra Bieńkowska powiedziała stanowcze ''niet'' dla funduszy na kolej.
    Drogi, tylko drogi.

    .... a i tych co dostali nie sa w stanie wykorzystać...
    Unijne pieniądze na budowę autostrad rozeszły się jak świeże bułeczki - już nic nie zostało. W tym samym czasie kolejarze wydali na modernizację linii 3 proc. środków.

    Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11297041,Czy_kolejarze_wreszcie_wykorzysta ja_unijne_dotacje_.html#ixzz1oRlNkjsZ

    i jeszcze coś...

    System ręczny zwrotnicy na posterunku Starzyny był sprawny i nic nie świadczy o tym, że dyżurny ruchu go wykorzystał - powiedział w środę prokurator Tomasz Ozimek z prokuratury w Częstochowie. I zaznaczył, że przed postawieniem zarzutu dyżurnemu prokuratura poznała stan techniczny zwrotnicy. Prokurator nie odniósł się jednak do informacji, że kilka minut przed katastrofą na posterunku Starzyny pojawiła się usterka automatycznego systemu uruchamiania zwrotnicy. Taka usterka jest odnotowana w księdze wypadków i incydentów kolejowych, do której dotarła dziś TVN24.
    http://www.tvn24.pl/-1,1737325,0,1,reczna-zwrotnica-sprawna-nie-zostala-uzyta,wiadomosc.html

    Ktoś kręci tylko nie wiadomo kto...
    ... zobacz więcej

Strony : 1 2 3 4 5

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Aktywni 50+
  • Kosciol.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Oferty pracy