Strona głównaStyl życiaKrótka przerwa na sen - czy warto drzemać?

Krótka przerwa na sen - czy warto drzemać?

Zdania na temat drzemek są podzielone. Jedni uważają, że poobiedni sen daje energię do realizowania zadań w drugiej połowie dnia, z kolei inni sądzą, że to marnotrawstwo czasu oraz kolejny powód nocnej bezsenności. Jaka jest prawda?
Krótka przerwa na sen - czy warto drzemać? [Fot. YakobchukOlena - Fotolia.com] Badań na temat i ich wpływu na nasze samopoczucie było wiele. Analizując ich wyniki, wspólne wnioski od razu nasuwają się do głowy. Drzemka jest zdrowa, ale tylko wtedy, gdy wiemy, jak drzemać.

Ile czasu spać?

O tym, że sen jest jednym z najważniejszych elementów naszego życia wiedzą wszyscy. Nocny wypoczynek wpływa na nasze zdrowie, pamięć i daje nam siły do pracy oraz samorealizacji. Jednak w ciągu dnia, kiedy nasz umysł działa na najwyższych obrotach, a my sami mamy wiele wyzwań w pracy i w domu, zmęczenie sprawia, że nie jesteśmy w stanie dać z siebie wszystkiego.

Rodzajów drzemek jest wiele, jednak najlepiej skupić się na efektywnej drzemce energetycznej. To drzemka, która trwa maksymalnie 20 minut. Jest to czas, który nie pozwala nam przejść w stan głębokiego snu REM, po którym moglibyśmy czuć się zmęczeni i niewyspani, a co gorsza – moglibyśmy doprowadzić do . Jakie są plusy drzemek?

Większa wydajność

Kiedy wracamy do domu po długim i męczącym dniu w pracy lub szkole, krótka przerwa na sen pomoże nam zmotywować się do dalszego działania. Będąc senni nie zrobimy w domu zbyt wielu produktywnych rzeczy, dlatego 15-20 minut drzemki wbrew opinii nie będzie zmarnowanym czasem, a zastrzykiem energii na resztę dnia. Dzięki niej możemy lepiej spożytkować pozostały czas.

Lepsze zdrowie

Podczas drzemki dochodzi także do konsolidacji pamięci, czyli wzmocnienia zapamiętywania przyswojonych tego dnia informacji i wiadomości, a jednocześnie nasz mózg usuwa niepotrzebne informacje. Według doniesień lekarzy, osoby, które łączą popołudniową drzemkę z odpowiednią ilością snu w nocy, i niższy poziom hormonów stresu.

Dla osób aktywnych

Wiele osób, które uprawiają sporty zawodowo lub rekreacyjne, uważa, że sen w ciągu dnia to oznaka lenistwa. Nic bardziej mylnego – krótka drzemka z jednej strony da nam energię do efektywnego ćwiczenia, a z drugiej strony jest najlepszym sposobem na regenerację zmęczonych mięśni. Sen zdecydowanie wspiera nasze ciało i umysł, motywując do dalszego działania.

Przepis na udaną drzemkę

Drzemki należy kontrolować. Jeśli położymy się do łóżka bardzo zmęczeni lub co gorsza – po obfitym obiedzie, może istnieć obawa, że spędzimy w nim znacznie więcej czasu niż zakładaliśmy. I tak 20-minutowa drzemka mogłaby się zamienić w 3 godziny głębokiego snu. Dlatego warto ustawić sobie budzić, wyłączyć telewizor, odłożyć na bok telefon i spokojnie zamknąć oczy.

Comforteo

Tagi: drzemka, sen

Serwis świąteczny senior.pl

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Hospicja.pl
  • Internetowe Stowarzyszenie Seniorów
  • Umierać po ludzku
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X