Strona głównaStyl życiaPięć roślin, które możesz uprawiać w sypialni i które wspomagają zdrowie

Pięć roślin, które możesz uprawiać w sypialni i które wspomagają zdrowie

Kwiaty w naszych domach służą głównie do ozdoby, ale określony efekt estetyczny można połączyć z użytecznością. Oto rośliny, które eksperci szczególnie polecają uprawiać w sypialni.
Pięć roślin, które możesz uprawiać w sypialni i które wspomagają zdrowie [Fot. nopparats - Fotolia.com]
Jeśli masz w domowym otoczeniu rośliny, wnętrza nie tylko wydają się przyjemniejsze, ale też nie pozostaje to bez wpływu na jakość powietrza i może bezpośrednio oddziaływać na twoje samopoczucie.

Złotowiec (Areka żółtawa, Chrysalidocarpus lutescens)

To palma pochodząca z Madagaskaru tworząca wysokie łodygi, z których łukowato wyrastają jasnozielone liście. Roślina oczyszcza powietrze, usuwając toksyny wraz z dwutlenek węgla. Zwiększa również wilgotność powietrza, więc jest szczególnie przydatna zimą, kiedy ogrzewanie mieszkania powoduje zbytnie osuszenie .

Lawenda

To jeden z najpopularniejszych naturalnych „leków" wywołujących i ułatwiających sen. Aromat lawendowy ma właściwości uspokajające, przeciwbólowe i przeciwzapalne. Olejek z tej rośliny łagodzi zmęczenie, napięcia nerwowe, bezsenność spowodowaną zdenerwowaniem, bóle reumatyczne, migreny, bóle menstruacyjne i mięśniowe. Pomaga między innymi przy nadciśnieniu, otyłości, żylakach, stanach zapalnych zatok i gardła, menopauzie, stanach zapalnych skóry, a także zaburzeniach gastrycznych. uspokoi nasze nerwy i odpręży ciało.

Aloes

To jedna z najskuteczniejszych roślin do czyszczenia powietrza ze związków, takich jak formaldehyd, które mogą być groźne dla zdrowie. W nocy uwalnia tlen (to jest charakterystyczne dla większości roślin) i zwiększa wiglotność powietrza, więc wspomaga zdrowy .

Sansewieria gwinejska (Sansevieria trifasciata)

Jest polecana ze względu na dobroczynne działanie dla naszego układu oddechowego oraz systemu odpornościowego. Może pomóc osłabić i zmniejszyć poziom ciśnienia krwi. Również uwalnia tlen w nocy, pochłaniając dwutlenek węgla, więc ułatwia oddychanie podczas snu.

Orchidee i rośliny gruboszowate

Także zwiększają ilość tlenu w pomieszczeniu w nocy - większość roślin po zachodzie Słońca zaczyna pochłaniać dwutlenek węgla i uwalniać tlen, co poprawia jakość powietrza, którym oddychamy. Im więcej zielonej powierzchni zaś, tym intensywniejszy jest ten efekt.

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć