Strona głównaStyl życia10 prostych sposobów na to, by szybko poprawić nastrój

10 prostych sposobów na to, by szybko poprawić nastrój

Powodów do narzekań zwykle nam nie brakuje - kolejki do lekarza, korki w mieście, tłumy w sklepach, nadmiar codziennych obowiązkó: wszystko to skutecznie nas irytuje. I jakkolwiek zewsząd słyszymy, że powinniśmy o siebie lepiej zadbać, dość trudno nam to przychodzi, bo i na to brakuje czasu lub pieniędzy. W każdym razie warto pamiętać, że zupełnie drobne rzeczy mogą mieć istotny wpływ na nasze samopoczucie psychiczne, poniżej 10 prostych sposobów na szybką poprawę nastroju.
10 prostych sposobów na to, by szybko poprawić nastrój

Świeże powietrze

Ma na nas dobroczynny wpływ. Jeśli nie masz czasu na spacer po parku, spróbuj choćby z rachunkami do zapłacenia czy oberaniem ziemniaków przenieść się na balkon czy do ogródka. Poprawa humoru zagwarantowana. Warto też pamiętać, że potrzeba nam ekspozycji na światło słoneczne, by organizm mógł syntetyzować - testy wykazały, że jej niedobór obniża nastrój.

Kawa

Dobrze nam się kojarzy, z chwilą relaksu, zyskaniem eenrgii, spotkaniem ze znajomymi. Zaserwuj sobie drugą, a nawet trzecią , a polepszy ci się .

Muzyka

Łagodzi negatywne emocje. Włącz jeden z ulubionych utworów, a łatwiej będzi ci się odprężyć lub dalej wykonywać pracę w przyjemniejszej atmosferze.

Pies

Lub kot - jeśli masz zwierzaka, kilka minut zabawy z nim natychmiast poprawi samopoczucie. Badania wykazały, że interakcje ludzi z psami obniżają stres i objawy .

Książka

Wystarczy kilka minut czytania, by znacznie zredukować . Zagłębienie się w lekturę umożliwia oderwanie się od tego, co tu i teraz, nakierowuje nasze myśli na opisywaną sytaucję i przestajemy się koncentrować na własnych zmartwieniach.

Rozmowa

Interakcje z ludźmi także mają dobroczynną moc. Wystarczy kilkuminutowa pogawędka z ekspedietnką w sklepie czy sąsiadem, a już czujemy się podniesieniu na duchu. Z kolei unikanie towarzystwa pogłębia nasze minorowe stany.

Zabawany filmik

Youtube „roi się" od wesołych filmików z wybrykami dzieci czy zwierzaków - kilka minut ich oglądania wprawia ludzi w wesołość.

Ładna kreacja

Świadomość tego, że dobrze wyglądamy, poprawia nam nastrój. Ubierz się nieco ładniej niż na co dzień i wybierz chocby do osiedlowego sklepu, szybko lepiej się poczujesz.

Ćwiczenia fizyczne

Nie trzeba wykonywać całego długiego treningu, wystarczy nieco się zmęczyć, porozciągać, zrobić kilka przysiadów, byśmy zaczęli głębiej oddychać i by ciało dostało energetyczny sygnał. Aktywność fizyczna skutecznie i szybko pozwlaa odwrócić uwagę od niepokojacych nas myśli.

Chodzenie na boso

Badania dowiodły, że skutkuje poprawą przewodnictwa skóry, lepszą regulacją glukozy, zmniejszonym stresem i zwiększoną odpornością - choćby po domu zatem chodź bez butów i skarpet.

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X