20-03-2012
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
20 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień bez Mięsa (ang. Meatout Day). Inicjatywa ma popularyzować zdrową dietę bogatą w owoce, warzywa oraz produkty pełnoziarniste.
Jak piszą organizatorzy przedsięwzięcia, jego głównym celem jest informowanie o korzyściach z obejmującej produkty pochodzenia roślinnego przy jednoczesnym promowaniu artykułów alternatywnych dla mięsa i nabiału dostępnych w popularnych sklepach, restauracjach i innych punktach gastronomicznych.
Koncepcja Międzynarodowego Dnia bez Mięsa z rodziła się w Ameryce w 1985 roku. Dziś jest to jedna z największych oddolnych kampanii popularyzujących edukacje dietetyczną. Obejmuje różnorodne imprezy na całym świecie - od rozpowszechniania prostych tablic informacyjnych poprzez wystawy i pokazy gotowania po festiwali zdrowej kuchni. Tego dnia zachęca się konsumentów do rezygnacji z produktów mięsnych i umieszczenia w swoim menu owoców, warzyw oraz produktów pełnoziarnistych.
Dzień wpisuje się w trend promowania zwiększenia spożycia pokarmów pochodzenia roślinnego popierany m. in. przez Amerykańskie Towarzystwo ds. Walki z (American Cancer Society), Amerykański Narodowy Instytut Raka (National Cancer Institute), Johns Hopkins University i Amerykańskie Towarzystwo Kardiologiczne (American Heart Association).
Akcja została zapoczątkowana w 1985 roku i każdego roku koordynowana jest przez Farm, amerykańską organizację z siedzibą w stolicy kraju. Jej głównym celem jest promowanie , co ma pomóc w ochronie zwierząt i środowiska naturalnego, a także w poprawie stanu zdrowia ludzi.