Strona głównaStyl życia5 sprawdzonych sposobów na jesienną chandrę

5 sprawdzonych sposobów na jesienną chandrę

Choć do końca kalendarzowej jesieni pozostało jeszcze trochę czasu, to już dziś warto sprawdzić, jak stawić czoła jesiennej chandrze. Schyłek sezonu nie musi oznaczać dla nas spędzania długich wieczorów pod wełnianym kocem z tabliczką słodkiej czekolady w ręku. Jak zatem, mimo niesprzyjających warunków atmosferycznych zachować pogodę ducha i energię na chłodniejsze dni? Oto kilka wskazówek.
5 sprawdzonych sposobów na jesienną chandrę

1. Dieta to podstawa

Nie da się ukryć, że odpowiednia dieta ma wpływ na nasze samopoczucie, dlatego ważne jest, by jeść dużo , a także mięsa. Dostarczają one niezbędnych minerałów i witamin, dzięki czemu wzmacniają odporność organizmu. Ponadto starajmy się włączać do codziennego jadłospisu produkty bogate w witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz magznez. To właśnie one podnoszą naszą sprawność intelektualną, działają przeciwzapalnie, chronią naczynia krwionośnie i pobudzają nas do życia. Ich źródłem są m.in. orzechy włoskie, migdały, ziarna zbóż, ryby, mleko, jaja, pieczarki, szpinak, jarmuż, wątróbka czy kiełki. Pamiętajmy, by zaczynać dzień od porcji owsianki, która dostarczy nam energii na cały dzień. Jedzmy również inne posiłki "poprawiające humor" takie jak tłuste czy mięso z indyka.

2. Polepszacze nastroju: surowe kakao

Choć przyjęło się, że czekolada poprawia nastrój, to jest to złudne i zgubne działanie. Regularne podjadanie słodkich przysmaków może mieć negatywny wpływ na sylwetkę. Cukrowe przekąski i siedzący tryb życia to szybki sposób na dodatkowe kilogramy, których ciężko będzie się pozbyć po zimie. Doskonałą alternatywą dla słodkiej czekolady jest surowe , które ma wszystko czego potrzebuje organizm. Znajduje się w nim magnez wspomagający koncentrację, żelazo, antyoksydanty oraz fenyloetyloamina wyzwalająca hormon szczęścia, czyli endorfiny. Możemy dodawać ten super food do owsianki, koktajli, domowych pralinek lub gorącego mleka.

3. Relaks na poprawę nastroju

Kluczem do poprawienia nastroju jest sprawienie sobie małych przyjemności. Kiedy pogoda za oknem nie rozpieszcza warto postawić na dobrą lekturę, relaks w kąpieli czy domowy maraton serialowy. Zwłaszcza jesienią pamiętajmy o tym, by się wysypiać. Osoby, które mają kłopoty ze snem, zwykle cechują się obniżonym nastrojem, a ich ogólne funkcjonowanie znacznie się pogarsza. Jeśli borykamy się z nowymi lub starymi "stresami" przydadzą się nam techniki relaksacyjne np. ćwiczenia oddechowe lub joga. W uwolnieniu od nadmiernego napięcia może także pomóc skorzystanie z masażu.

4. Spotkania ze znajomymi

Krótki dzień, deszcz za okem i nieustająca szarówka – gdy nadchodzi jesień zaczynamy coraz więcej czasu spędzać w domu i ograniczamy nasze życie towarzyskie. Chcąc uniknąć jesiennej chandry, nie możemy izolować się od ludzi. Wprost przeciwnie – w miarę możliwości starajmy się wypełnić kalendarz spotkaniami z przyjaciółmi i rodziną. Pozwoli nam to na oderwanie się od problemów i pomoże w nabraniu dystansu. Już zwykła rozmowa prowadzi do uwalniania się z naszego organizmu oksytocyny, czyli hormonu dobrego samopoczucia. Postarajmy się więc spędzać czas z osobami, które poprawiają nam humor i starajmy się myśleć pozytywnie każdego dnia.

5. Ruch to zdrowie i szczęście

Aby w ponure jesienno-zimowe dni nie dać się chandrze należy przede wszystkim jak najwięcej korzystać z dziennego światła i świeżego powietrza. Aby poprawić swoje samopoczucie i obniżyć poziom napięcia warto np. wybrać się na krótki spacer. Już 30-minutowy, spokojny marsz porządnie dotleni organizm i nie obciąży nadmiernie mięśni. Alternatywą dla spaceru może być bieganie lub nordic walking. W wyniku wysiłku fizycznego w naszym ciele pojawia się więcej endorfin, zwanych potocznie "hormonami szczęścia", które znacząco wpływają na poprawę naszego samopoczucia. Poza zbawiennym wpływem na nasz nastrój aktywność fizyczna pomoże nam utrzymać dobrą sylwetkę. Pamiętajmy jednak, by do kwestii sportu podchodzić z głową i nie przeciążać nadmiernie stawów.

4Flex

Tagi: chandra, jesień

Zobacz także

 

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Komentarze

  • 23:27:07, 19-10-2018 ~gość: 195.189.88.xxx

    Ja z mężem udałam się na pyszną kolacyjkę do Bistro Wiejska - uroczego miejsca nieopodal Sejmu. Spędziliśmy miły wieczór jak za dawnych lat, a potem wróciliśmy spacerem do domu.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Umierać po ludzku
  • Kobiety.net.pl
  • Pola Nadziei
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X