Strona głównaStyl życia„Więcej nas łączy, niż dzieli...”

„Więcej nas łączy, niż dzieli...”

Pod tym hasłem wystartowała najnowsza kampania społeczna Integracji, której celem jest zwrócenie uwagi, że osoby z niepełnosprawnością mają takie same potrzeby i podobne problemy, co pełnosprawni. W akcji, która została przygotowana z okazji 20-lecia organizacji, zgodziły się wziąć udział aktorki Grażyna Wolszczak i Agnieszka Więdłocha.
„Więcej nas łączy, niż dzieli...” [fot. Więcej nas łączy, niż dzieli] Nie trzeba jeździć na wózku, żeby schody, kostka brukowa, nierówny chodnik, czy za wysoki krawężnik stały się przeszkodami utrudniającymi swobodne poruszanie się. Są one barierą zarówno dla osób poruszających się na wózkach, chodzących o kulach, niewidomych i niedowidzących, jak i seniorów, rodziców z małymi dziećmi w wózkach, czy też kobiet na szpilkach.

- Osoby z często buntują się, kiedy mówi się o dwóch światach: osób niepełnosprawnych i sprawnych. I mają rację, bo żyjemy przecież w tej samej rzeczywistości. Dlatego rozwiązania uwzględniające potrzeby i oczekiwania osób z niepełnosprawnością, faktycznie będą także działaniami na rzecz wszystkich innych obywateli. Poprzez kampanię „Więcej nas łączy, niż dzieli…” chcemy pokazać, że niepełnosprawność nie może wykluczać, a wiele codziennych barier doskwiera wszystkim. Tym bardziej cieszy fakt, że osoby biorące udział w tej kampanii, widząc jej rzeczywisty sens, zaangażowały się w nią na zasadach pro publico bono – wyjaśnia Piotr Pawłowski, prezes Integracji.

Uliczny tor przeszkód

Kostka brukowa jest jak tor przeszkód, zarówno dla osób z niepełnosprawnością mających problemy z poruszaniem się, jak i miłośniczek szpilek. Niejednokrotnie doświadczyła tego Grażyna Wolszczak, która wzięła udział w sesji zdjęciowej. - Żwir, kostka brukowa, nierówne chodniki to pułapki, na które ciągle się natykam – wyjaśnia aktorka.

Scenka z Grażyną Wolszczak znalazła się na jednym z 5 plakatów kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli…”. Pozostałe fotografie promujące kampanię pokazują inne sytuacje i doświadczenia z życia codziennego osób z niepełnosprawnością, a w ich zilustrowaniu wzięli udział: aktorka Agnieszka Więdłocha, niewidomy pieśniarz szantowy i gitarzysta Roman Roczeń, aktor dotknięty karłowatością Iwo Pawłowski, aktor teatralny i dubbingowy Modest Ruciński, poruszający się na wózkach Tomasz Wasielewski i Agata Battek, a także Staś Salach z mamą Urszulą, Justyna Janaszewska i Kornelia Raczkiewicz.

- Hasło „Więcej nas łączy, niż dzieli...” niesie w sobie niesłychanie ważną prawdę: świat pełnosprawnych i świat ludzi z niepełnosprawnościami to w wielkim stopniu ta sama rzeczywistość. W moim poczuciu bardzo trudno jest wyznaczyć sztywną granicę. Czy ja sam jestem aż tak „pełnosprawny”, jeśli się mnie porówna z wybitnym poruszającym się na wózku? Przecież nie mam tak wybitnego umysłu, za to mam nadwagę, która strasznie utrudnia mi życie. Ujmuję słowo „pełnosprawność” w cudzysłów. Chciałbym, żeby nasza kampania pokazała, że ludzie generalnie bardzo się różnią fizycznie i psychicznie, ale jednocześnie mają wiele ze sobą wspólnego – zarówno, jeśli chodzi o codzienne problemy, jak i radości. Mało tego, te problemy, bariery, dotyczą wszystkich. Może nie jeździsz na wózku, ale masz małe w wózku. I nagle pojawiają się schody – tłumaczy Jan Domaniewski, współtwórca kampanii i ekspert od języka komunikacji.

Partnerami medialnymi kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli…” są Ringier Axel Springer Polska (RASP) i Grupa Onet.pl. Pierwsza odsłona kampanii „Więcej nas łączy, niż dzieli…” ruszyła 17 grudnia br. Kreacje kampanii pojawią się również w mediach Integracji, przede wszystkim w portalu , gdzie powstała specjalna zakładka poświęcona akcji (), a także na stronie oraz w numerach 6/2014 i 1/2015 magazynu „Integracja”.

Kampania „Więcej nas łączy, niż dzieli…” podsumowuje 20-lecie Integracji – organizacji działającej na rzecz środowiska osób z niepełnosprawnością. Na przestrzeni minionych lat Integracja rozwinęła się z wydawcy czarno-białego biuletynu w organizację, która stworzyła największą platformę informacyjną o niepełnosprawności, w skład której wchodzą magazyn „Integracja”, portal www.niepelnosprawni.pl oraz program TV „Misja Integracja”. Ponadto stworzyła sieć Centrów Integracja promujących aktywność zawodową wśród osób z niepełnosprawnościami. Dzięki swojemu unikalnemu doświadczeniu i ogromnej wiedzy Integracja stała się ekspertem w obszarze likwidacji wszelkich barier, w tym w szczególności architektonicznych, dotyczących serwisów internetowych i komunikacyjnych.

- Nasza misja się jednak nie kończy. Zbudowanie świata bez barier wymaga konsekwentnego procesu związanego z dbałością o dostępność dla wszystkich. Niezależnie od tego, jak wiele zrealizowaliśmy, wydając m.in. publikację o projektowaniu uniwersalnym, przyznając certyfikaty dostępności 400 obiektom budowlanym w Polsce, przeprowadzając liczne kampanie społeczne oraz wprowadzając osoby z niepełnosprawnością na rynek pracy, ciągle mamy przestrzeń do działania. Integrację czeka kolejnych 20 lat pełnych następnych wyzwań – podsumowuje Piotr Pawłowski, prezes Integracji.


Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • eGospodarka.pl
  • Hospicja.pl
  • Oferty pracy