Strona głównaStyl życiaCzego nie wolno jeść przed snem, by móc się wyspać

Czego nie wolno jeść przed snem, by móc się wyspać

To, co jesz przed snem, ma wpływ na jego jakość i długość. Niektóre produkty wzmogą zaburzenia snu i nie pzowolą dobrze wypocząć. Tych pięciu rzeczy unikaj przed położeniem się do łóżka.
Czego nie wolno jeść przed snem, by móc się wyspać Pierwsza, ogólna zasada, jest taka, że nie należy jeść zbyt dużo przed położeniem się spać. Jeśli się „przejesz", to bez względu na zawartość wieczornego jadłospisu z dużym prawdopodobieństwem będzie ci trudno zasnąć i dobrze się wyspać.

Pamiętaj, że potrzeba około trzech godzin, by żołądek wykonał swoją pracę i jedzenie przesunęło się do jelit. Jeśli położysz się spać w tym czasie, proces ten zostanie przerwany. Jelitom zaś trudno będzie wykonać zadania przypisane żołądkowi, jeśli „wyłączony" snem żołądek przesunie pokarm dalej bez wykonania swojej funkcji. Cały proces trawienny zostanie zaburzony i wpłynie to na , nawet jeśli nie doprowadzi do obudzenia się.

Poza tym zjedzenie określonych produktów przed położeniem się do łóżka jest szczególnie niekorzystne i z dużym prawdopodobieństwem nie pozwoli dobrze wypocząć. Unikaj serwowania sobie późnym wieczorem:

Czekolady

Oraz ciast czy ciasteczek. Jedna rzecz to taka, że dostarczasz sobie wraz z nimi duże ilości cukru, które przydają energii i nie pozwalają zasnąć. Druga zaś, to obecność kofeiny w tych produktach, która dodatkowo zwiększy bezsenność. Już niewielkie ilości kofeiny mogą powodować insomnię.

Tłustego jedzenia

Organizmowi potrzeba więcej czasu na jego strawienie i gdy w ciągu dnia posiłek tego rodzaju sprawia, że dłużej czujemy się najedzeni, serwowanie go wieczorem z dużym prawdopodobieństwem nie pozwoli łatwo zasnąć.

Curry

Przyprawy o silnym smaku mogą wywoływać bezsenność. Ci, którzy serwują sobie tabasco czy inne ostre przyprawy, mają problemy z zasypianiem i nie sypiają tak głęboko jak osoby jedzące łagodne posiłki przed snem. przyprawy mogą również powodować zgagę, która dodatkowo utrudni sen.

Suszonych owoców

Jakkolwiek to świetna zdrowa przekąska w ciągu dnia, wieczorem nie warto ich jadać. Są bowiem pełne i mają malo wody, w czego efekcie mogą powodować gazy oraz ruchy jelit, które nie pozwolą się wyspać.

Alkoholu

Zaburza normalny rytm snu. Jakkolwiek jeden wieczorny drink nie powinien zaszkodzić, większa dawka sprawi, że być może łatwiej ci będzie zasnąć, ale dobrze się nie wyśpisz. Napoje wyskokowe nie pozwalają osiągnąć głębokiego, dającego wypocząć snu.

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Wynik dodawania (tylko niezalogowani):

PIĘĆ + SZEŚĆ =

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Pola Nadziei
  • Kosciol.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Aktywni 50+
  • Oferty pracy

  X   Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.   X