Strona głównaStyl życiaJak zachować młody wygląd i dobre samopoczucie na dłużej

Jak zachować młody wygląd i dobre samopoczucie na dłużej

Każdy chciałby jak najdłużej wyglądać młodo i cieszyć się pełnią zdrowia. Wprawdzie nie da się zatrzymać upływu czasu i kiedyś zmarszczki i tak się pojawią, a jakieś dolegliwosci rozwiną, jednak dzięki odpowiedniemu trybowi życia można to istotnie opóźnić. Zastosuj tych kilka wskazówek, a nie zestarzejesz się przedwcześnie.
Jak zachować młody wygląd i dobre samopoczucie na dłużej [Fot. Kzenon - Fotolia.com]
Nie przesiaduj na kanapie. Konieczne jest wypełnianie zaleceń dotyczących wykonywania 150 minut umiarkowanych ćwiczeń tygodniowo, by lepiej się czuć, pozostać sprawnym i zmniejszyć ryzyko chorób przewlekłych. Wyprobuj pedometr - postaw sobie cel w postaci robienia 10 tysięcy , to nie jest wygórowane wyzwanie, a zapewni dostateczną ilość aktywności fizycznej.

Unikaj toksyn. Nie pal papierosów, nie nadużywaj alkoholu, staraj się jak najwięcej przebywać na łonie natury, najlepiej poza miastem, jedz eko, czyli sięgaj po produkty bez pestycydów.

Walcz ze stresem. To jeden z najsilniejszych czynników postarzających. Ucz się dystansować do stresujacych sytuacji i odprężać: , ćwicz jogę, biegaj. Przewlekły stres przyspiesza rozwój chorób i uwidacznianie się oznak starzenia, np. pojawianie się zmarszczek.

Pij kawę. Okazuje się, że ma bardzo dobry wplyw na nasz organizm. Liczne badania wykazały, że może osłabić ryzyko , a także różnych form raka, m. in. nowotworu przełyku, okrężnicy i odbytnicy, endometrium oraz prostaty i piersi. Poza tym kawa pomaga zmniejszyć prawdopodobieństwo zwiazanych ze problemów poznawczych.

Nie zamykaj się w czterech ścianach. Kontakty z innymi są nam potrzebne jak powietrze. Samotność przyspiesza występowanie oznak demencji i chorób fizycznych.

Graj w gry video. Nie są tylko dla nastolatków. Okazuje się, że ta forma rozrywki ma wręcz terapeutyczny wymiar dla seniorów. Pomaga zachować refleks i powstrzymać osłabienie .

Jedz ryby. Są dobrym źródłem kwasów omega-3, które odpowiadają m. in. za zdrowie mózgu i dobry wzrok.

Wysypiaj się. Niedobór snu odbije się w postaci oraz bruzd, a także problemów ze zdrowiem, ponieważ osłabia układ odpornościowy i wywołuje wyższe ryzyko zaburzeń hormonalnych, które skutkują rozmaitymi chorobami.

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Umierać po ludzku
  • eGospodarka.pl
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Oferty pracy

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X