Strona głównaStyl życiaJakim reklamom nie ufają Polacy?

Jakim reklamom nie ufają Polacy?

Jak wynika z badania MacroFaq przeprowadzonego przez firmę OMG Metrics dla Macroscope OMD, niemal jedna trzecia Polaków za najmniej wiarygodne uważa reklamy banków.
Co ciekawe, najmniej takim reklamom ufają osoby stosunkowo zamożne: wskazało je 38,4 % spośród osób o dochodach przekraczających 2500 PLN netto miesięcznie i 21,5% osób z przychodami do 1500 PLN netto.

Niewiele lepiej oceniamy rzetelność informacji przekazywanych nam w reklamach środków czystości: średnio co czwarta osoba biorąca udział w badaniu (25,1%) deklaruje, że nie ufa tego rodzaju reklamom. Trzecią kategorią, której reklamy uznane zostały za najmniej uczciwe, są produkty spożywcze – wskazało je 20,3%. W tej kategorii grupą najbardziej sceptyczną są emeryci i renciści: nie ufa im 36,6% spośród badanych z najstarszej grupy wiekowej. Jest to najprawdopodobniej związane ze świadomością żywieniową, dbałością o zdrowie i jakość kupowanych produktów spożywczych, charakteryzujące w większym stopniu osoby dojrzałe.

W cudowne właściwości kosmetyków nie wierzy 14,3% ankietowanych. Pozostałe kategorie (leki, telefony komórkowe i samochody) wskazywane były nieco rzadziej, przez około 10% ankietowanych.

Adrianna Buniewicz / Senior.pl

Zgłoś błąd lub uwagę do artykułu

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Hospicja.pl
  • Pola Nadziei
  • Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych
  • Kosciol.pl
  • Oferty pracy