09-01-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Jak wynika z badania MacroFaq przeprowadzonego przez firmę OMG Metrics dla Macroscope OMD, niemal jedna trzecia Polaków za najmniej wiarygodne uważa reklamy banków.
Co ciekawe, najmniej takim reklamom ufają osoby stosunkowo zamożne: wskazało je 38,4 % spośród osób o dochodach przekraczających 2500 PLN netto miesięcznie i 21,5% osób z przychodami do 1500 PLN netto.
Niewiele lepiej oceniamy rzetelność informacji przekazywanych nam w reklamach środków czystości: średnio co czwarta osoba biorąca udział w badaniu (25,1%) deklaruje, że nie ufa tego rodzaju reklamom. Trzecią kategorią, której reklamy uznane zostały za najmniej uczciwe, są produkty spożywcze – wskazało je 20,3%. W tej kategorii grupą najbardziej sceptyczną są emeryci i renciści: nie ufa im 36,6% spośród badanych z najstarszej grupy wiekowej. Jest to najprawdopodobniej związane ze świadomością żywieniową, dbałością o zdrowie i jakość kupowanych produktów spożywczych, charakteryzujące w większym stopniu osoby dojrzałe.
W cudowne właściwości kosmetyków nie wierzy 14,3% ankietowanych. Pozostałe kategorie (leki, telefony komórkowe i samochody) wskazywane były nieco rzadziej, przez około 10% ankietowanych.