Strona głównaStyl życiaNasiona w menu - niepozorny sekret zdrowia i smaku

Nasiona w menu - niepozorny sekret zdrowia i smaku

Decydującą szczyptą, która kształtuje finalny smak potraw, jest najczęściej starannie skomponowana mieszanka przypraw. Niemniej poza aromatycznymi ziołami, równie duży wpływ na oblicze dania mogą mieć nasiona. Niepozorne ziarenka nie powinny być traktowane w kuchni z pobłażliwością, ponieważ są zarówno apetyczne, jak i pełne cennych dla zdrowia dobrodziejstw.
Nasiona w menu - niepozorny sekret zdrowia i smaku [Fot. aitormmfoto - Fotolia.com] Do niedawna najpopularniejszym dodatkiem do sałatek i zup były grzanki. Dziś ich miejsce coraz częściej zajmują prażone – jeszcze bardziej pożywne, a do tego pełne witamin i minerałów. Z ich pomocą zarówno śniadanie, obiad, jak i deser nabiorą zupełnie nowego smaku.

Zdrowie w ziarenku

Wśród nasion, które warto włączyć do menu znajdują się między innymi , dyni, szałwia hiszpańska, siemię lniane, sezam, czarnuszka i . Dzięki nim uzupełnimy codzienną dietę w magnez, białko, witaminę E, kwasy omega-3, żelazo, selen oraz wiele innych mikro- i makroelementów oraz składników odżywczych niezbędnych dla właściwego funkcjonowania organizmu. Z punktu widzenia zdrowia, warto sięgnąć po ziarna ze względu na bogaty skład. Nie można jednak lekceważyć tkwiącego w nich potencjału kulinarnego oraz wszechstronności, z jaką potrafią wzbogacić smak nawet najprostszych potraw.

Nie bez znaczenia pozostaje również łatwość przechowywania. Nasiona i ziarna, podobnie jak orzechy, wystarczy trzymać w szczelnie zamkniętym pojemniku, w zacienionym miejscu. W takiej formie pozostaną dobre do spożycia przez wiele tygodni, a nawet miesięcy.

Kuchnia usiana smakiem

Klasykiem jest dodawanie prażonych pestek dyni i słonecznika do sałatek i kremowych zup. Warto sięgnąć po garść tych sycących nasionek także w innych sytuacjach, na przykład wtedy, gdy planujemy upieczenie domowego chleba. Z wypiekami na słono apetycznie komponuje się także wyrazista czarnuszka. Ponadto z ich pomocą przyrządzimy zdrowe batoniki energetyczne, a także domowe muffinki.

Wytrawne babeczki, dzięki odpowiedniemu dobraniu dodatków, mogą zamienić się w pożywną przekąskę serwowaną tak na ciepło, jak i na zimno. Aby stały się wyjątkowo pożywne, dodajmy do nich garść ziaren słonecznika oraz pokrojony w drobną kostkę ser żółty oraz pikantną paprykę chili. Zarówno tuż po wyjęciu z pieca, z wciąż ciągnącym się serem, jak i po wystudzeniu, zaspokoją apetyt, a dzięki papryce dodatkowo rozgrzeją od środka.

Z sezamu przygotujemy natomiast zdrową i bajecznie chrupiącą panierkę do filetów drobiowych, rybnych, jak i smażonego sera, a nawet warzyw. warto wykorzystać do przygotowania treściwych deserów z dodatkiem owoców. Z kolei zmielone w domowym młynku siemię lniane oraz ostropest warto dosypywać do koktajli i owsianki.

Serwis świąteczny senior.pl

 

Skomentuj artykuł:

Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

REKLAMA

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  X   Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.   X