19-05-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Samobójstwo wśród seniorów ma miejsce, choć jest to kwestia rzadko podejmowana, jakby wstydliwa dla społeczeństwa. Tymczasem, z tym problemem także należy się zmierzyć, uważa izraelska organizacja Adam LeAdam zajmująca się aktywizacją młodych ludzi do działań na rzecz zmian, także do pomocy osobom w starszym wieku.
Wspomniana organizacja zleciła stworzenie spotu, który przypomina o problemie samobójstw wśród ludzi starszych. Wiek seniorski nierzadko wiąże się z diametralną zmianą trybu życia, może oznaczać poczucie wyobcowania, bezradności, walkę z chorobami, pogorszenie sytuacji materialnej, etc. Wszystko to może być powodem chęci odebrania sobie życia.
Spot prezentuje seniora spacerującego po mieście. Dokładniej zaś: możemy rozpoznać, że chodzi o osobę starszą, bo widoczna jest laska, ten, kto się nią podpiera pozostaje dla nas niewidzialny. Postać mija ulicę, plac zabaw, alejkę w parku, po czym dochodzi do mostu nad arterią... laska upada sugerując, że jej właściciel przeszedł przez barierkę i odebrał sobie życie. Na końcu pojawia się informacja o rosnącej liczbie samobójstw wśród osób starszych i napis: „it's time we see them" („czas, żebyśmy ich zobaczyli").