Strona głównaStyl życiaPoczta: przesyłki z opóźnieniem, dużo reklamacji

Poczta: przesyłki z opóźnieniem, dużo reklamacji

Jakość usług pocztowych oferowanych przez Pocztę Polską pozostawia wiele do życzenia - to wnioski z badania przeprowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Celem badania było sprawdzenie, czy Poczta Polska spełnia określone prawem standardy terminowości doręczeń przesyłek. Całkowicie terminowo dostarczane były tylko paczki ekonomiczne.
Poczta: przesyłki z opóźnieniem, dużo reklamacji Obowiązek badania jakości powszechnych świadczonych przez Pocztę Polską nakładają na przepisy ustawy Prawo pocztowe. Wyniki badań wskazały, że w 2011 r. jedynie wskaźniki terminowości dla przesyłek listowych priorytetowych doręczanych w terminie D+3 (trzech dni od daty nadania) oraz paczek pocztowych ekonomicznych spełniały wymagane standardy. W pozostałych przypadkach, czyli przesyłek listowych nierejestrowanych (pozostałych priorytetowych i ekonomicznych) oraz paczek pocztowych priorytetowych żaden ze standardów nie został spełniony.

W ciągu całego roku 2011 na Poczcie zostało złożonych 210 tys. 550 reklamacji dotyczących powszechnych usług pocztowych, przy czym 2 714 reklamacji zostało uznanych za niewniesione z powodów formalnych. Spośród wszystkich reklamacji uznanych za wniesione aż 75,7% zostało potraktowane przez operatora publicznego jako nieuzasadnione.

W 2011 r. do Poczty Polskiej wpłynęło także 14 tys. 59 reklamacji dotyczących umownych usług pocztowych (dotyczyły one: paczek pocztowych PLUS, pobraniowych, przesyłek na warunkach szczególnych, telegramów pocztowych, usług kurierskich Pocztex i EMS, Przesyłki Aglomeracja E-Przesyłek oraz druków bezadresowych), z czego 483 reklamacje zostały uznane z powodów formalnych za niewniesione. Spośród reklamacji uznanych za wniesione aż 64,3% reklamacji odrzucono.

Odsetek reklamacji traktowanych przez Pocztę jako nieuzasadnione jest nadal bardzo wysoki, choć w roku 2011 w porównaniu do roku poprzedniego był on nieznaczne niższy. W 2011 r. poprawie uległy także wskaźniki terminowości doręczania przesyłek, jednak w większości przypadków nadal nie spełniają one norm określonych przez ministra infrastruktury.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Komentarze

  • 22:10:26, 16-06-2012 ~gość: 193.59.152.xxx

    jestem listonoszem i mam 0,85 etatu do obsługi 448 nr rejon samochodowy 65 km jak wszystko doręczyć kiedy brak czasu, mogę wiele pisać ale to bez sensu
  • 08:11:45, 18-12-2012 ~gość: 80.48.30.xxx

    Cytat:
    193.59.152.xxx
    jestem listonoszem i mam 0,85 etatu do obsługi 448 nr rejon samochodowy 65 km jak wszystko doręczyć kiedy brak czasu, mogę wiele pisać ale to bez sensu

    Tu nikt nie ma pretensji do listonosza (choć są wyjątki ludzi całkowicie nienadających się do tej pracy ). Jeśli nie ma Pan praktycznie możliwości w umówionym czasie dostarczyć wysyłki to zatrudnia się 2 czy 3 listonoszy na ten rejon, jednego prezesa mniej i pewnie cały powiat dostał by drugie tyle listonoszy.
    ... zobacz więcej

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • Aktywni 50+
  • Hospicja.pl
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • Kobiety.net.pl
  • Oferty pracy