Strona głównaStyl życiaPolacy coraz chętniej sięgają po wino

Polacy coraz chętniej sięgają po wino

Jesteśmy narodem, który lubi spożywać alkohol. Zmienia się jednak to, co pijemy. Spożycie piwa i wódki maleje, a wino z każdym rokiem zyskuje kolejne rzesze miłośników. Prawie połowa Polaków przyznaje się do zamiłowania do wina – podaje TNS OBOP. Rubinowy trunek pijemy zarówno w domu, jak i w restauracjach.
Polacy coraz chętniej sięgają po wino [© Minerva Studio - Fotolia.com] Polska vs. świat

Coraz większa popularność i stały wzrost sprzedaży pozwalają twierdzić, że polska kultura picia wina powoli zbliża się do poziomu regionów Morza Śródziemnego, które charakteryzują się długoletnią tradycją . Oczywiście w dalszym ciągu uchodzimy za nowicjuszy, o czym świadczą dane dotyczące spożycia wina. Statystyczny Polak wypija około 3 litry trunku rocznie, podczas gdy na Zachodzie średnie spożycie wynosi 25-40 litrów na osobę. Należy jednak zwrócić uwagę na fakt, że wzrost popularności wina w Polsce idzie w parze ze wzrostem zainteresowania tematyką, a w szczególności – świadomości rodzajów i sposobów picia. Opierając się na deklaracjach, ponad 80% osób określa swoją wiedzę jako bardzo ograniczoną, lub nawet żadną. Pomimo tych niekorzystnych danych, zainteresowanie tematyką winiarską stale rośnie. – Pozytywny wpływ na kulturę picia wina w Polsce ma głównie wzrost dochodów, rosnące zainteresowanie Polaków kuchniami świata oraz stabilna polityka turystyczna – mówi Paolo Corso, właściciel wrocławskiej winiarni Corso Wine-bar. – Polacy coraz częściej , a zwiedzając szukają nowych smaków. Są otwarci na świat. Wracając z zagranicy przywożą doświadczenie (także to dotyczące win) i chcą wykorzystać je w swoim kraju. Polacy zaczęli nawet zwracać uwagę na sposób i miejsce konsumpcji, rodzaje trunków oraz związany z tym ceremoniał – podkreśla.

Barek polskiego konsumenta

Wino pijemy coraz chętniej – zarówno w domu, jak i w restauracjach. TNS OBOP podaje, że w naszych piwnicach górują głównie wina stołowe (61,7%), a po wina deserowe i wermuty sięgamy zdecydowanie rzadziej (19,8%). Szampanów i win musujących spożywamy najmniej (18,4%). Jeśli chodzi o wina stołowe, z każdym rokiem nasze preferencje przenoszą się z win słodkich i półsłodkich na wytrawne (aktualnie około 62% udziału w rynku). Natomiast w kwestii koloru, gustujemy głównie w odmianach czerwonych (około 65%). I choć oczywiście, dla konsumentów cena w dalszym ciągu jest ważnym kryterium, to coraz częściej kierują się oni smakiem i jakością trunku. Świadczy o tym rosnąca liczba winiarni i restauracji winiarskich w centrach miast, serwujących zwłaszcza wina francuskie, chilijskie i włoskie.

Zobacz także

 

 

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Kosciol.pl
  • Akademia Pełni Życia
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy