22-06-2009
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
TNS OBOP opublikował wyniki tegorocznej edycji rankingu PremiumBrand, oceniającego reputację marek i firm funkcjonujących na polskim rynku. Marką Najwyższej Reputacji w Polsce ponownie została telewizja TVN. Zdobyła ona dodatkowo nagrodę specjalną w kategorii „Marka Najbardziej Zaangażowana Społecznie".
Nagrodę specjalną zdobyła również marka E. Wedel, nagrodzona jako „Najbardziej Polecana Marka". W rankingu ogólnym E. Wedel uplasował się na drugim miejscu, tuż za TVN. W kategorii „Marka - Najlepszy Partner Biznesowy 2009" wyróżnienie zdobył Philips.
W środowisku biznesowym największą reputacją cieszy się Volkswagen Poznań Sp. z o. o., który został uznany za Firmę Najwyższej Reputacji w Polsce. Volkswagen Poznań Sp. z o. o. został również nagrodzony tytułem „Najlepszego Partnera Biznesowego" oraz „Najbardziej Polecanej Firmy 2009". Uznaniem cieszy się również PKN ORLEN S.A. - zdobywca nagrody specjalnej w kategorii „Firma Najbardziej Zaangażowana Społecznie".
W Pierwszej dziesiątce Marek Najwyższej Reputacji znalazły się także marki: Danone, Nivea, RMF FM, Radio Zet, Winiary, Polsat, Philips i Bosch.
Realizowane przez TNS OBOP badanie oraz skonstruowany na podstawie jego wyników ranking PremiumBrand pokazuje marki i firmy cieszące się najwyższą reputacją wśród konsumentów i środowiska biznesowego. Jest to jedyny tego typu ranking na rynku polskim, który w szeroki sposób bada reputację marek w biznesie.
- Wysoka reputacja firmy jest źródłem pozytywnego "word of mouth" na jej temat, co przyciąga nowych klientów - komentuje Andrzej Anterszlak, Market Research Consultant TNS OBOP. - W warunkach gospodarki rynkowej reputacja jest jak paliwo, które napędza rozwój biznesu organizacji, a w czasie niepewnej sytuacji gospodarczej nabiera ona szczególnego znaczenia.