Strona głównaStyl życiaTych kilka zmian sprawi, że pozbędziesz się problemów ze snem

Tych kilka zmian sprawi, że pozbędziesz się problemów ze snem

Kłopoty z zasypianiem i bezsenność to obecnie powszechny problem. Wszystko dlatego, że w ostatnich dziesięcioleciach diametralnie zmieniliśmy styl życia i nasze organizmy nie potrafią się przystosować do nowych, niesprzyjających odpoczynkowi warunków. Sprobuj wprowadzić tych kilka zmian, a osłabną twoje problemy ze snem.
Tych kilka zmian sprawi, że pozbędziesz się problemów ze snem [Fot. leszekglasner - Fotolia.com] Bądź aktywny/a za dnia

Jeśli chcesz lepiej sypiać w nocy, zużywaj więcej energii w ciagu dnia, a czas na leniwy znajdź wieczorem. Wszystko, co musisz zrobić: praca, obowiązki domowe, treningi, dbanie w ogrodzie, wykonaj w ciągu dnia od rana do popołudnia, nie zostawiaj forsujących zadań na wieczór, ale też nie unikaj wysiłku o wcześniejszych godzinach. To pozwoli ci szybciej zasypiać wieczorami. Takie postępowanie pomaga zachować naturalny i na tyle go męczy, że słabną kłopoty z .

Naucz się relaksować

Jak już dostatecznie zmęczysz się codziennymi zadaniami, znajdź wieczorem chwilę na pełny relaks. Umiejętność odprężania się jest niedoceniana, a coraz bardziej nam jej brakuje. Jeśli nieustannie niepokoimy się czy zadręczamy myślami o tym, co się zdarzyło i co ma nastąpić w dniu kolejnym, nie dajemy mózgowi szans na zwolnienie pracy i ułatwienie snu. Ciepła kąpiel, , książka, znajdź najdopowiedniejszy dla siebie sposób relaksu i funduj sobie taki odpoczynek przez pól godziny czy godzinę codziennie wieczorem, to przełoży się na szybsze zasypianie i .

Zadbaj o atmosferę sypialni

Urządź sypialnię tak, by w jak największym stopniu kojarzyła się z czasem odpoczynku. Nie umieszczaj w niej telewizora, nie zagracaj jej. Pamiętaj też, że na dobry sen wpływ ma również temperatura w pomieszczeniu czy unoszący się w nim zapach. Przewietrz sypialnię przed położeniem się do łóżka i wypróbuj różnych olejków zapachowych - rumianek, szałwia, lawenda, czy bergamotka, a także aromat mandarynkowy i melisa pomogą szybciej zasnąć. Nie bez znaczenia jest też odpowiedni materac i , wygodna pozycja do snu to kolejny czynnik osłabiający możliwe zaburzenia odpoczynku.

 

Skomentuj artykuł:

Komentarze mogą dodawać wyłącznie osoby zalogowane.
Jesteś niezalogowany: zaloguj się / zarejestruj się




Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu będą usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyć

  • EWST.pl
  • Aktywni 50+
  • Umierać po ludzku
  • Pola Nadziei
  • Oferty pracy