08-02-2010
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Urząd Lotnictwa Cywilnego wpisał lotnisko Warszawa-Modlin do rejestru lotnisk cywilnych. "Ucywilnione" byłe lotnisko wojskowe będzie przeznaczone głownie dla tanich linii lotniczych oraz przewozów czarterowych. Obsługiwać będzie również śmigłowce.
Wpisanie lotniska do rejestru umożliwia rozpoczęcie jego eksploatacji. Wpisanie następuje po sprawdzeniu przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, czy lotnisko odpowiada wymaganiom technicznym określonym na podstawie Prawa budowlanego, wymaganiom eksploatacyjnym określonym na podstawie ustawy Prawo lotnicze oraz warunkom określonym w zezwoleniu na założenie lotniska.
ULC zatwierdził także instrukcję operacyjną lotniska. Zgodnie z wymaganiami Organizacji Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) Instrukcja Operacyjna Lotniska jest dokumentem wymaganym w procesie certyfikacji. Zawiera ona wszystkie potrzebne informacje na temat położenia lotniska, obiektów, urządzeń, służb, wyposażenia, procedur operacyjnych, organizacji i zarządzania lotniskiem, w tym systemu zarządzania bezpieczeństwem.
Lotnisko, planowane do uruchomienia w Modlinie (na terenie byłego lotniska wojskowego), ma pełnić rolę lotniska regionalnego i uzupełniającego wobec Portu Lotniczego im. F Chopina w Warszawie (Okęcia).
Port Lotniczy Modlin będzie operować 24 h na dobę, obsługując przewozy międzynarodowe (na liniach krótkiego i średniego zasięgu) oraz przewozy krajowe pomiędzy portami regionalnymi. Oferta lotniska w Modlinie w pierwszej kolejności będzie skierowana do przewoźników niskokosztowych i czarterowych.
ULC