Strona g³ównaStyl ¿yciaZyskowny Ma³ysz

Zyskowny Ma³ysz

W najbli¿szy weekend w s³oweñskiej Planicy Adam Ma³ysz odda swoje ostatnie skoki w karierze sportowej. Do tej pory telewizja publiczna zarobi³a dziêki Ma³yszowi 272 mln z³otych, a konkurs z udzia³em naszego wielkiego skoczka podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City przyci±gn±³ a¿ 13,8 mln Polaków i by³ najlepiej ogl±danym programem w historii pomiarów TNS OBOP.
¦rednia widownia transmisji skoków narciarskich w latach 1999 - 2011 wynios³a 4,7 mln widzów przy udzia³ach w rynku telewizyjnym na poziomie 46%. Najwiêcej widzów ¶ledzi³o zmagania skoczków w czasie najwiêkszych sukcesów Adama Ma³ysza. W sezonach 2001/2002 i 2002/2003, w których Ma³ysz zdoby³ po raz drugi i trzeci z rzêdu Puchar ¦wiata, transmisje ze skoków przyci±gnê³y odpowiednio ¶rednio 6,7 mln (udzia³y 58%) oraz 6,6 mln widzów (udzia³y 61%). Trzeci± co do wielko¶ci ¶redni± widowniê zgromadzi³ sezon 2004/2005, w którym Ma³ysz wywalczy³ czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu ¦wiata.

Spo¶ród wszystkich transmisji skoków narciarskich najwiêksz± ¶redni± widowniê - 13,8 mln - mia³a fina³owa seria konkursu skoków podczas Igrzysk Olimpijskich w Salt Lake City (TVP1, 13.02.2002), podczas której Adam Ma³ysz zdoby³ br±zowy medal na skoczni K-90. Ponad trzy czwarte Polaków (77%), którzy mieli w tym czasie w³±czony telewizor, zdecydowa³o siê kibicowaæ naszemu najlepszemu skoczkowi w historii. By³ to jednocze¶nie najlepiej ogl±dany program emitowany przez jedn± stacjê od pocz±tku prowadzenia pomiaru telemetrycznego przez TNS OBOP.

Transmisje skoków narciarskich realizowa³a przede wszystkim TVP1. Wp³ywy reklamowe (dane cennikowej bez uwzglêdnienie rabatów) telewizji publicznej ze sprzeda¿y reklam (spoty reklamowe i plansze sponsorskie) wynios³y w latach 1999 -2011 ³±cznie blisko 272 mln PLN. Najwiêcej dziêki Ma³yszowi TVP zarobi³a w sezonie 2004/2005 – a¿ 37,9 mln PLN. W obecnym sezonie wp³ywy wynosz± 35 mln PLN i jest to wed³ug oficjalnych danych cennikowych drugi wynik w historii.

Najwiêcej na reklamê przy okazji transmisji skoków wyda³a bran¿a telekomunikacyjna (47,1 mln PLN) oraz sektory „¿ywno¶æ” (43,7 mln PLN) oraz „napoje i alkohole” (25,5 mln PLN).

Zobacz tak¿e

 

 

 

Skomentuj artyku³:

Komentarze mog± dodawaæ wy³±cznie osoby zalogowane.
Jeste¶ niezalogowany: zaloguj siê / zarejestruj siê




Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników serwisu. Senior.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Komentarze niezgodne z prawem i Regulaminem serwisu bêd± usuwane.

Artykuły promowane

Najnowsze w dziale

Polecane na Facebooku

Najnowsze na forum

Warto zobaczyæ

  • Kobiety.net.pl
  • Poradnik-zdrowia.pl
  • EWST.pl
  • eGospodarka.pl
  • Oferty pracy