17-03-2011
zmień rozmiar tekstu
A+ A-
Systematycznie zmniejsza się liczba osób, które oglądają reklamy w telewizji tak samo jak pozostałe programy, natomiast wyraźnie zwiększa się odsetek unikających reklam, wyłączających odbiornik lub przełączających go na inny kanał - wynika z badania zrealizowanego przez CBOS.
Jedynie pięciu na stu dorosłych Polaków (5%) oglądając telewizję traktuje reklamy tak jak inne programy. Mniej więcej co ósmy (12%) ogląda wprawdzie reklamy, ale – według własnych deklaracji – mniej uważnie niż pozostałe programy. Tyle samo respondentów (12%) w czasie nadawania reklam przestaje oglądać telewizję, ale pozostaje w tym samym pomieszczeniu. Jedna piąta (20%) w tym czasie wychodzi z pokoju, w którym jest telewizor. Najczęstszą reakcją na pojawienie się reklamy jest wyłączenie telewizora lub przełączenie go na inny kanał (38% wskazań).
Badani lubiący reklamy telewizyjne zachowują się podczas ich nadawania zupełnie inaczej niż pozostali – zdecydowanie częściej je oglądają, choć nie zawsze tak uważnie jak inne programy. Natomiast większość osób nielubiących reklam unika ich oglądania – opuszcza pomieszczenie, w którym jest telewizor, albo przełącza odbiornik na inny kanał.